Първи впечатления от новия компактен модел на Infiniti
Усещането за déjà vu изниква още при първото нещо, към което човек посяга, настанявайки се зад волана. Бутоните за настройка на седалката се отличават с характерните единствено за моделите от Щутгарт конфигурация и разположение в горната част на вратата. Не е необходимо твърде внимателно вглеждане, за да откриете и множество други елементи и детайли, възприети директно от А-класата и GLA, а цялостната ергономична концепция и форми на арматурното табло също напомнят оригинала на Mercedes. И в това няма нищо странно - подобно на обширното купе с добри и практични възможности за промяна на обемите на пътническото и багажно пространство, модерната конструкция и компановка на GLA несъмнено са били сред основните фактори за избора именно на тази платформа за развитието на успешното сътрудничество между Daimler и луксозната дивизия на Renault-Nissan. Към тях японските дизайнери са добавили обичайното за Infiniti педантично отношение към детайлите, голяма част от формите са придобили характерната за марката изискана плавност и мекота, а качеството на използваните материали е на типичната, безукорна висота.
Много по-дълбоки са различията при външния дизайн на Infiniti Q30. Стилистите са успели да постигнат изключително хармонична комбинация от контури и повърхнини, която се вписва отлично в линията на останалите модели на Infiniti и не оставя никакво съмнение за принадлежността на дебютанта в компактния клас именно към японската престижна марка. Сходствата с GLA по отношение на основните обеми и пропорции остават далеч на втори план и не накърняват ни най-малко идентичността на новия модел с неговото свежо, безспорно оригинално и динамично излъчване.
Подчертано комфортно окачване
Най-съществената разлика между Infiniti Q30 и неговите германски братовчеди обаче се оказва скрита другаде - далеч от очите, но не и от останалите сетива. Инженерите по ходовата част са експериментирали с над петдесет различни конфигурации и настройки преди да достигнат златната среда, в която стремежът към постигане на максимален комфорт определено доминира над спортните амбиции и прави компактния модел на японците доста различен от GLA. Звучи куриозно, но поведението на Q30 е много по-близо до това, което мнозина биха очаквали от един Mercedes – независимото окачване с традиционна McPherson схема на предния мост и модерна многозвенна конструкция отзад поглъща неравностите приятно и без остатъчни сътресения, демострирайки ниво, достойно за автомобил от горния клас. На обратната страна на медала са по-осезаемите, но не и драматични странични отклонения на каросерията в бързи завои, където Infiniti Q30 проявява лека тенденция към недозавиване. Като цяло новият модел се държи стабилно и позволява поддържане на желаната траектория с минимални корекции на лекия, но достатъчно прецизен волан. Шумове и по-осезаеми вибрации се усещат единствено при движение по груба настилка с ниска скорост, но отговорност за това носят по-скоро големите 18-цолови колела.
При спортната версия те са 19-цолови, клиренсът при нея е намален с 15 мм, а настройката на амортисьорите е втвърдена със 7%. Всичко това в комбинация с познатата система за двойно предаване и седемстепенната трансмисия с двоен съединител внася мощна динамична нотка в представянето на Infiniti Q30, но без да напуска границите на хармоничната и по-скоро комфортно ориентирана цялостна философия на произвеждания във Великобритания нов модел.
Текст: Мирослав Николов