Японската компания официално потвърди дебюта на серийното купе Q60 на салона в Детройт след дни
Известно е, че при появата си новият кросоувър QX30 предизвика изненада, че в действителност не е много по-различен от модела Q30, представен в Европа като хечбек. Каросерията е една и съща, различни са само броните, както и някои дребни елементи в оформлението. И се оказа, че на пазарите в САЩ и Канада японската компания няма да обърква главите на клиентите си и ще ги позиционира като един компактен SUV. Както е известно, като цяло и двата автомобила са силно прекроени версии на Mercedes GLA.
На водещата снимка са представени версията QX30S (вляво) и QX30. Основните разлики са в броните и в клиренса, както и джантите и спирачните дискове. Въпреки обозначението на кафявия автомобил 2.2d,, в САЩ дизелов вариант няма да има. На втората снимка е модификацията QX30 AWD. Това е най-високопроходимата версия в гамата на QX30.
По-точно, в Америка японската компания ще продава три версии на автомобила. Първата е базовият кросоувър QX30, който в Европа се нарича Q30. Втората е QX30S. Пред нас е опция с понижено спортно окачване, перфорирани предни спирачни дискове, по-ефективни 19-цолови гуми (на други пазари моделът ще има индекс Q30S). И накрая, третата версия носи наименованието QX30 AWD. Тя е с увеличен пътен просвет, задвижване на всички колела, офроуд бодикит, различни дизайнерски брони (на други пазари просто ще се нарича QX30). Всички варианти на изпълнение отвъд океана ще имат един-единствен двигател: четирицилиндров двулитров турбо двигател с мощност 211 конски сили и седемстепенна автоматична предавателна кутия. Компактният кросоувър ще се появи на пазара в САЩ и Канада през лятото на 2016. В Мексико и Латинска Америка - през втората половина на годината.
Междувременно японската компания официално потвърди дебюта на серийното купе Q60 на автомобилното изложение в Детройт след дни.