Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Иновациите на Bosch - повече сигурност и ефективност

20.11.2015 12:15
Туит

EICMA 2015 отбелязва първото представяне на новото бизнес направление Двуколесни и моторни спортове

Като използва продуктовите разработки и услуги на Bosch за леки автомобили, дивизията създава нови полезни решения за мотоциклетите на бъдещето. Bosch се представя в Палата 13, щанд O62.

По-голям комфорт с новите решения за свързаност

Connectivity control unit – Управляващ блок за свързаност: Управляващият блок за свързаност CCU от Bosch свързва мотоциклетите с информационния облак. Така се осъществяват функции от типа на eCall – автоматичната услуга за аварийно повикване, която става задължителна за всички нови модели леки и лекотоварни автомобили в ЕС от април 2018 г. Ако мотоциклетът участва в пътнотранспортно произшествие, eCall автоматично извършва аварийно повикване и осигурява по-бързото пристигане на помощ. CCU предоставя на водачите и полезна информация за потенциално опасни пътни участъци, както и съдейства за проследяването на откраднати мотоциклети.

Integrated Connectivity Cluster – Интегриран клъстер за свързаност: Интегрираният клъстер за свързаност ICC е информационна система за водача с вариращи размери и резолюция на дисплея, разработена специално за мотоциклети. Благодарение на най-новата технология информацията може да бъде прочетена при всякакви ситуации. Наред с Bluetooth интерфейса, ICC предоставя и интеграционното решение за смартфон mySPIN. Чрез него смартфонът на водача се свързва с превозното средство и приложенията могат да бъдат управлявани с ICC. Освен това мотоциклетистите виждат и динамични данни за трасето и мотоциклета – детайли за маршрута, ъгъла на наклон и скоростта при завой.

Асистиращи системи – по-голяма сигурност на две колела

ABS10: Системата ABS10 за мотоциклети, която Bosch пуска на пазара през следващата година, е по-малка и по-лека. Инженерите на Bosch успяха да намалят теглото на антиблокиращата система с почти 30% в сравнение с актуалното поколение ABS9, а размерите – с цели 45%. Освен върху оптимизацията на размерите и теглото, фокусът бе и върху намаляването на разходите. В резултат системата е изключително подходяща за малки мотоциклети с обем до 250 куб. см – сегмент, който е много популярен на развиващите се и ценово чувствителни пазари. С ABS мотоциклетистите спират без страх, по-бързо и по-ефективно. При внезапно спиране колелата не блокират, мотоциклетът остава стабилен и падането се избягва.

Front ABS – ABS за предното колело: С ABS от 9-то поколение Bosch вече предложи по-голяма безопасност на ниска цена за развиващите се пазари. Чрез хидравличен спирачен канал системата регулира само предното колело и предотвратява блокирането му при спиране.

Motorcycle Stability Control – Контрол на стабилността на мотоциклета: Контролът на стабилността при мотоциклети MSC е нещо като ESP за двуколесните. Чрез наблюдение на параметри, като ъгъла на наклон, системата светкавично регулира спирането и ускорението в зависимост от пътната обстановка. По този начин тя предотвратява подхлъзване и изправяне при завои, които са най-честата причина за произшествия с мотоциклети.

Side view assist – Асистент за странично виждане: Bosch разработи първата система в света за асистенция на мотоциклети, базирана на сензори за обкръжаваща среда. Тя разчита на четири ултразвукови сензори и помага на мотористите за безопасна смяна на лентата. Сензорите наблюдават зоните от двете страни на мотоциклета на пет метра разстояние, които не се виждат добре в огледалата. Появи ли се превозно средство в мъртвата зона на водача, технологията го предупреждава с оптичен сигнал близо до огледалото, така че той да избегне евентуален сблъсък при смяна на лентата.

Vehicle hold control – Контрол на сцеплението: С тази асистираща функция Bosch улеснява управлението на тежки мотоциклети. Разширената функция е програмирана в управляващия блок на ABS с интелигентни алгоритми. Тя предотвратява преобръщането на мотоциклета при спиране по наклон или на равна отсечка, като не е необходимо водачът непрекъснато да задейства спирачката.

Задвижващи системи и електрифициране – по-голямо удоволствие, по-нисък разход на гориво

Electronic engine management – Електронно управление на двигателя: В сравнение с механичния карбуратор, електронното управление на двигателя от Bosch намалява разхода на гориво с до 16%, в зависимост от ситуацията. По този начин значително се редуцират и вредните емисии и се запазват ценни ресурси. Управляващият блок е сърцето на новата система за управление на двигателя. Миникомпютърът анализира всички данни от задвижването – от запалването до количеството гориво.

E-scooter powertrain – Задвижваща система за електрически скутери: Тайната на задвижващата система за електрически скутери от Bosch е в електромотора на главината на колелото и в електронния управляващ блок. Мощността му е само 1,8 kW, но електронно управляваната Boost-функция осигурява сериозна динамика. В момента двигателят и управляващият блок се предлагат само в Китай – най-големия пазар на електрически скутери. По китайските пътища вече се движат 120 милиона скутера, захранвани само с електроенергия.

Коментари
comments powered by Disqus