Едно от основните му постижения е платформата GA-L в архитектурата TNGA
Корпорацията Toyota днес публикува голяма информация за кадровите промени. Намирането на заместник на президента на Lexus не е лесна задача, но вече е известно, че от 1 януари 2020 г. 50-годишният японец Коджи Сато ще застане начело на премиум марката. Разбира се, той ще се раздели със сегашния статус на вицепрезидент, но ще запази длъжността главен инженер.
Биографията на Коджи Сато не може да бъде намерена, но е ясно, че той работи в Toyota повече от десетина години. Едно от основните му постижения е платформата GA-L в архитектурата TNGA, която е в основата на купето и кабриолета Lexus LC 500 (на снимката), както и седана Lexus LS. Казват, че Сато е запален автомобилен състезател.
Йошихиро Сава, който е президент от 2017 г., се пенсионира: през април той навърши 62 години. Сава работи в Toyota 39 години, там започва и кариерата си на инженер.
Съдейки по резултатите от първата половина на 2019 г., Коджи Сато получава марката в добро състояние. Глобалните продажби от януари до юни нараснаха с 10% (до 360 045 автомобила), а търсенето на хибриди е увеличено с 34% (121 244 бройки). Вярно е, че в САЩ има ръст от само с 1% (около 149 хил. автомобила), в Европа с 5% (около 40 000 единици), докато в Япония е регистриран спад с 4% (32 000 броя). Lexus представи първия си електромобил едва миналия месец, така че новият президент-инженер няма да скучае.