Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Иран забранява автомобилите с класически бензинови двигатели

10.07.2007 11:07
Туит
Иран забранява автомобилите с класически бензинови двигатели

След 23 юли в Иран ще бъде позволена продажбата единствено на автомобили, които освен бензин за гориво използват и автогаз (LPG). Причините за радикалната мярка са преди всичко икономически - местното управление се справя все по-трудно с потреблението на бензин.

Макар да звучи парадоксално, държавата, разполагаща с вторите по големина нефтени ресурси, която дневно добива 4,2 милиона барела суров петрол, е принудена да внася отвън приблизително 40% от количеството бензин, което изразходва, на цена от около шест милиарда долара на година. Причината е, че иранските рафинерии не разполагат с необходимия капацитет за посрещане на търсенето в страната.

След като в края на юни правителството веднъж вече ограничи разхода на гориво за всеки водач до 100 литра месечно, следващата стъпка е бързото преоборудване на автомобилите към автогаз. По данни на иранското министерство на промишлеността от петък, след 23 юли всички производители са задължени да доставят единствено автомобили, които се движат на газ и бензин. В интервю на BBC News иранският министър Али Реза Тахмасеби съобщава, че постепенно дори автомобилите, намиращи се на пазара, трябва да бъдат преустроени за двата вида гориво.

Иран произвежда 1,1 милиона леки коли годишно, като водещите производители носят имената Khodro и Saipa. За тях модифицирането на двигателите с вътрешно горене към автогаз е относително проста задача – в автомобила се вгражда газова уредба, която тежи около 40 килограма.

Неясно остава дали Иран ще успява да произвежда достатъчно автогаз и дали инфраструктурата в страната ще може да се справи с по-високото търсене. Преди две седмици ограничаването на потреблението предизвика протести сред автомобилистите.

Коментари
comments powered by Disqus