Това е вторият проект на подразделението Squadra Corse, създаден в сътрудничество с клиент
През последните няколко години в света на суперавтомобилите се очертава тенденция за спийдстъри. През това време на пазара излязоха открити модели без предно стъкло под марките Ferrari, McLaren и Aston Martin. Но Lamborghini преди осем години показа пред световната публика Aventador J, изработен в един екземпляр. А сега този модел има идеологически наследник - спийдстъра SC20. Това е вторият проект на подразделението Lamborghini Squadra Corse, създаден в сътрудничество с клиент и специално за него. Първият такъв автомобил е купето SC18. Подобно на двегодишния модел, SC20 е уникален и не се очаква втори.
Динамичните и скоростни характеристики на Lamborghini SC20 не се съобщават, но Aventador SVJ със същия агрегат ускорява до 100 км/ч за 2,8 сек, а максималната му скорост е 351 км/ч. SC20 има ковани алуминиеви джанти с 20-инчова централна гайка отпред и 21-инчова отзад.
Speedster се отличава с ексклузивен цвят на каросерията в бяло Bianco Fu с части, боядисани в синьо Cepheus, което също не е използвано при производството на Lamborghini. Задно крило от въглеродни влакна - с три настройки за ъгъл на атака.
Интериорът с уникални седалки е направен в черни, сини и бели нюанси, а основната му характеристика са видимите въглеродни влакна на много места - над таблото, върху волана и централната конзола, панелите на вратите и задния панел. Въздушните дефлектори са отпечатани 3D .
Шефът на дизайна на Lamborghini Митя Бокерт казва, че той и екипът му са били вдъхновени не само от суперавтомобила Aventador J, но и от роудстърите Diablo VT и Veneno. В същото време предният сплитер трябва да напомня за пистовия автомобил Huracan GT3 EVO, а страничните панели - за модела Essenza SCV12. Засега под каросерията от въглеродни влакна лежи двигателят от Lamborghini Aventador SVJ с две врати. Агрегатът V12 6.5 развива 770 к.с. и 720 Нм, а сцеплението на двете оси преминава през седемстепенна ISR роботизирана. Стандартно SC20 е оборудван с въглеродно-керамични спирачки, с шестбутални апарати отпред и четири бутала отзад. Диаметърът на дисковете е съответно 400 и 380 мм.