Първото място в класацията на ADAC зае електрическият автомобил BMW i3
Най-големият автомобилен клуб в Европа – ADAC, за 13-и път проведе тестове на екологични автомобили. Тази година експертите са станали много по-взискателни по време на изпитанията. По-специално, автомобилите са изпитани в специални лаборатории, но също така и по обществените пътища. Специалистите предприеха тези мерки заради дизеловия скандал с Volkswagen.
Общо 45 коли взеха участие в изпитанията. По време на тестовeте автомобилите получаваха оценки - от една до пет звезди. Първото място в класацията зае електрическият автомобил BMW i3. Тази година моделът е оборудван с по-мощна батерия (94 Ah). Без дозареждане електромобилът може да измине до 300 км.
Следват го Toyota Prius 1,8 Hybrid Executive и Nissan Leaf Acenta. Тези автомобили получиха еднакъв брой точки и си разделиха второто и третото място.
Хибридният хечбек Prius се задвижва от система, в която влизат бензинов 1,8-литров двигател и електрически мотор с мощност 73 к.с. Само на ток Prius може да измине до 48 км, а максималната скорост е 130 км в час. Под предния капак на Leaf Acenta е монтиран електромотор с мощност 110 к.с., който позволява на модела да ускорява до 144 километра в час. Пробегът при пълно зареждане е около 250 километра.
Четвъртото място в класацията на ADAC отиде за комбито Skoda Octavia 1,4 TSI G-TEC Style, което работи на газ. На пета и шеста позиция се нареждат Toyota Yaris Hybrid Style и електрическият автомобил Tesla Model S P90D.
В челната десетка също попадат две коли с дизелови двигатели. Mercedes E220 d и BMW 118d заеха седмо и девето място. В топ 10 се включиха и два модела с бензинови двигатели: Mitsubishi Space Star 1,2 ClearTec (осмо място), и Volkswagen Upе! 1,0 TSI BMT (десето място).
За най-неекологичен автомобил бе определен кросоувърът SsangYong Korando. Този модел е оборудван с 2,0-литров турбо дизелов двигател с мощност 147 конски сили. Междувременно през 2019 г. южнокорейската компания планира да представи ново поколение на SUV-а, което ще получи и изцяло електрическа версия.