Contidrom, един от емблематичните за автоиндустрията изпитателни центрове, празнува 50 години
Преди точно 50 години, през 1967 година, германската компания за първи път изпробва качествата на своите гуми на дългия 2,8 километра високоскоростен овал. 1,8-километровото трасе за поведение върху мокра настилка и 3,8-километровата отсечка със суха настилка се появяват на по-късен етап. До днес Continental са тествали тук над 1,3 милиона гуми, а центърът се е превърнал в едно от най-мащабните и високотехнологични съоръжения от този тип в целия свят. В момента се работи върху второ трасе с мокра настилка, с цел да се увеличи капацитета от възможности за тестове.
От 2012 година в центъра се използва т.нар. Automated Indoor Braking Analyzer - изцяло независещо от атмосферните влияния съоръжение, което позволява до 100 000 спирачни теста всеки ден. Automated Indoor Braking Analyzer позволява изпълняването на изпитания върху суха, мокра или заледена настилка. Трасето на това съоръжение е дълго 300 метра, а изпитанията се извършват напълно автоматизирано, без човек зад волана на тестваните автомобили. Първите изпитания на безпилотни автомобили обаче датират още от 70-те години, когато са изпробвани авангардни технологии чрез прототипи, базирани на Mercedes /8. Днес броят на служителите, работещи на Contidrom, надхвърля 100.
Кръглото трасе с различен тип настилки за изпробване на поведението на автомобили в граничен режим и аквапланинг е създадено през 1985 година. Офроуд-трасето пък датира от 2003 година и предлага доста сериозни изпитания за проходимостта на моделите. Центърът предлага възможност и за измерване на шума от гумите по различни настилки, както и на комфорта на возене.
Ето някои ключови моменти от историята на Contidrom:
1957: Откриване на съоръжението
70-те: Първи тестове на автономно шофиране с прототипи на базата на Mercedes /8
1985: Откриване на кръглото трасе за поведение в граничен режим и аквапланинг.
2003: Създаване на Offroad-трасе
2012: Започва да работи Automated Indoor Braking Analyzer