Първите агрегати ще бъдат разположени в Германия, Нидерландия и Чехия
Със силното развитие на електрическите превозни средства неизбежно възниква въпросът за използваните батерии. Разбира се, не говорим непременно за дефектни батерии или напълно изтощени от много голям брой цикли на зареждане. Има и акумулатори, които се използват от няколко години и които вече нямат старата си форма по отношение на капацитета. Когато този показател падне под предела 80% (80% от потенциалния заряд, когато батерията е нова), използването й в електрически автомобил става трудно предвидимо, тъй като автономността на последната намалява.
Nissan предложи решение със швейцарския гигант Eaton, като проектира система за физически лица, която дава възможност да се използват тези разградени батерии за акумулиране на електричество по време на пиковите часове и след това за възстановяването му в пиковите часове. Атрактивна идея, но не е задължителна за доставчиците на енергия.
Skoda партнира с чешката компания IBG Cesko, за да разработи решение само за дилърите, поне засега. Това е голям шкаф, който съхранява енергия от слънчеви панели, инсталирани на покривите на дилърския център. За това всеки шкаф може да получи 10 акумулаторни хибридни батерии Skoda или 5 батерии от 100% електрическия SUV Enyaq (моделът, който току -що излезе, ще отнеме още няколко години, за да бъдатк използвани батериите ). Устройството може да има максимален капацитет от 328 Wh за захранване на част от сервиза и шоурума на дилъра, както и инсталираните отвън зарядни станции.
Идеята е да се произвеждат собствени електрически хъбове, производителят споменава производствен капацитет от 4000 единици годишно и след това постепенно да инсталира батериите там, тъй като старите агрегати се възстановяват в следпродажбено обслужване. Първите агрегати ще бъдат разположени в Германия и Нидерландия, както и страната на производителя. Ръководството на Skoda изчислява, че тази система ще удължи живота на батериите с около петнадесет години и по този начин механично ще намали въглеродния отпечатък, свързан с тяхното производство.
Ето един добър пример за следване, тъй като той приема глобална гледна точка за електрическия автомобил . Очевидно доста умна идея, която може би ще бъде възприета от цялия концерн VAG, ако опитът се окаже успешен.