Поръчките започват през лятото, а световната премиера е в Женева
Повече от фейслифт. Ford радикално обнови Kuga, монтира икономичен дизелов двигател и модернизирана техника. Поръчките започват през лятото, а премиерата ще бъде в Женева.
Това съвсем не е толкова изненадващо, защото Ford вече го представи на Световния мобилен конгрес в Барселона, а впоследствие на автомобилното изложение в Женева. Още в края на 2015, на автомобилното изложение в Лос Анжелис, новият Ford Escape стъпи на сцената и показа какво да очакваме от предстоящия обновен Kuga. И така ще бъде. Разбира се, това което новият Ford Kuga сега ще покаже по време на световната си премиера не е сто процента едно към едно.
Ford Kuga 2017 основно с преобразена фронтална част
При директно сравняване на близнаците Kuga и Escape детайлите, по които се различават, не правят силно впечатление. Дискретна стилна промяна има в моделирането на престилката, на въздухозаборниците, но наистина няма нищо от световна величина. Но какво всъщност различава бъдещия Kuga от Ford Escape, задвижващата техника ли? В Европа с афинитет към дизела базовият двигателя е нов 1,5-литров дизелов със 120 к.с., който измести също толкова мощния двулитров дизелов.
Визията на новия Ford Kuga е особено променена в предната част. Отпред доминира голяма радиаторна решетка, втората решетка е вградена дълбоко в предната броня. Специален акцент откриваме в дизайна на светлините, новите фарове са с LED диоди на дневните светлини.
Задната част на Ford Kuga 2017 не показва такива драматични промени. Основната форма до голяма степен е запазена. Най-забележителното е напречната лайсна между задните светлини и липсващата вдлъбнатина за номера. Задните светлини имат ново оформление, а мигачите са обрамчени в хром.
Нов икономичен дизел
Вътре е пипнато повече. При обновяването на кокпита Ford е заложил на новите асистиращи мрежови опции. Приключи ерата на "многото бутони", централната част на арматурното табло е специално конфигурирана. Това включва определено по-големия и разположен по-долу цветен дисплей, лесен за управление климатик и редуцирания откъм бутони пейзаж на звуковата система.
Смяната от механична към задвижващата се по електрически път ръчна спирачка е станало благодарение на допълнителен рафт на централната конзола, разбира се, и воланът също е нов, мултифункционален. Разпределението на измервателните уреди в кокпита не е променено, над малките аналогови датчици на резервоара и на температурата на охлаждащата течност е разположен допълнителен цветен монитор.
Новият 1,5-литров TDCI базов дизелов двигател достига разход на гориво от 4,4 литра. Двулитровият TDCI предлага повече мощност с две изпълнения, съответно със 150 и 180 к.с. Тези, които предпочитат бензинов, ще се радват на 1,5-литров Ecoboost със 120, 150 и 182 к.с., разходът на гориво съответно е от 6,2 до 7,4 литра.
Идва Ford Sync 3
Броят на асистиращите системи е въпрос на чест при актуализацията на технологията, новият Ford Kuga разполага с автоматична аварийна спирачка - Active City Stop, която реагира при скорост до 50 км/час, разбира се, не липсва и паркинг асистентът.
Любителите на мрежата ще открият в новия Ford Kuga много нови възможности. На борда има система за връзка Ford Sync 3, която е с около десет пъти по-голяма мощност в сравнение с предишната система и кореспондира със смартфоните в автомобила и включително реагира на гласово управление. Гласовите команди са в състояние да реагират на комплексни команди, също като интелигентните асистенти на смартфон. Команда от рода на "искам едно кафе" ще ви отведе директно до целта. Дали обаче ще реагира на командата на подрастващото поколение от рода на "аз трябва ", все още не се знае.
Апропо, към младите: Когато синът вече е във възрастта с право на шофьорска книжка, баща му може спокойно да го изпрати на пистата с новия Kuga. Програмируемият MyKey втори ключ изпълнява ролята на забавен ограничител, той може да промени фиксираната скорост, както и силата на звука на аудиосистемата.
Очаква се Ford да започне да приема поръчки за новия Kuga през юни, чиито доставки ще станат факт най-рано в началото на 2017.