Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Изясниха причината за катастрофата на Ковалайнен в Испания

26.06.2008 17:06
Туит

Щателното проучване на причината, поради която Хейки Ковалайнен катастрофира на „Каталуня” в края на април, най-накрая даде резултати. Инцидентът е предизвикан не от производствен дефект на самата джанта, а от неправилно нанасяне на лаковото покритие.

Първоначалната хипотеза беше, че камък или твърд предмет, попаднал във вътрешната част на колелото, е предивикал катастрофата. По-късно от McLaren обявиха, че е бил налице производствен дефект. Последвалото разследване, което английският тим извърши заедно с доставчика Enkei и ФИА, обаче изведе наяве друга причина.

„Разследването, което проведохме, включваше не само подробно проучване на телеметричните данни и микроскопен анализ на останалите след инцидента части, но и симулация на случилото се в технологичния център на McLaren”, коментира изпълнителният директор Мартин Уитмарш.

50-годишният специалист обясни, че резултатите от разследването сочат, че централната зона на джантата не е била облепена преди да се лакира (целта на лакирането е компонентът да се предпази от окиси и да се увеличи издръжливостта му). В случая лакирането е повредило механизма за закрепване на джантата към главината. При високите странични натоварвания вътрешната й част е започнала да опира в барабана, при което се е нарушила структурната й цялост.

„Изследвахме обстойно произхода на повредата. Оказа се, че не е това, което първоначално огласихме. Причината е неправилно нанасяне на лаковото покритие, което е извън контрола на нашия доставчик Enkei, с който сме в прекрасни взаимоотношения повече от десет години”, допълва Уитмарш.

Процедурата по лакиране ще бъде коригирана, за да няма евентуално повторение на инцидента, уверява изпълнителният директор на McLaren.

Коментари
comments powered by Disqus