Концептът залага на експериментална система за задвижване с два турбинни двигателя и четири електрически мотора.
Jaguar започна много силно изложението в Париж с разкриването на концептуалния C-X75, който се явява първият суперавтомобил на компанията след свалянето от производство на XJ220 през 1994 г.
Официалното представяне на модела ще бъде утре, но вече е ясно, че е достоен наследник на предишния носител на титлата най-бърз автомобил на планетата. C-X75 ще минава границата от 300 км/ч за едва 15.7 сек. след старта – с над секунда по-бързо от лидера в дисциплината ускорение Bugatti Veyron.
Докато бутиковият модел спира поривa си чак при 407 км/ч, новият Jaguar ще го прави „едва“ при 330 км/ч. По-интересното при британеца е неговата експериментална концепция, залагаща на четири електрически мотора с по 195 к.с. Общите им усилия се равняват на 780 „коня“ и цели 1598 Нм въртящ момент. Те изстрелват концепта до 100 км/ч за 3.4 сек, а след още само 2.2 сек. той вече ще се движи със 160 км/ч при това без да отдели и грам вредни емисии.
Въпреки това C-X75 съвсем не е напълно електрически модел и разполага с два малки турбинови двигателя, които работят на природен газ, дизел, биогориво или пропан-бутан.
Само на електричество автомобилът може да измине близо 110 км, но C-X75 разполага и с два малки турбинови двигателя, които работят на природен газ, дизел, биогориво или пропан-бутан.
Турбините, които генерират 188 к.с. при 80 000 об/мин., все още са експериментални и до момента не са използвани при сериен автомобил. Тяхната функция е да захранват директно електромоторите при спортния режим на C-X75 или да зареждат литиево-йонните батерии, с което увеличават максималния му пробег до 900 км - напълно достатъчно, за да се измине разстоянието от София до Варна и обратно без презареждане.
C-X75 е двуместен и е с дължина 4.6 м, а теглото му е 1350 кг. Дизайнът на концепта повтаря този на модерните изтребители и се допълва от 21 и 22-цолови колела.
d8
Super qko
Aнонимен
bravo