Заместникът на Jaguar S-Type, новият XF, ще дефилира по асфалтовите трасета в началото на следващата година. За да не остане по-назад, малкият брат X-Type ще претърпи някои промени, които да подчертаят новия облик на марката. Промените са както в екстериора, така и под капака на луксозния автомобил, като най-същественото изменение е интегрирането на автоматичната трансмисия към 2,2-литровия дизелов агрегат.
Според специалистите в английската компания близо 500 компонента в автомобила са ревизирани. Естествено фокусът на обновения модел е шестстепенната автоматична трансмисия, куплирана с високоефективния 2,2-литров дизелов агрегат на марката.Презентацията на 2,2-литровата дизелова автоматична версия е първата съществена промяна за Jaguar X-Type след появата на комби модела през 2004 година. При новата скоростна кутия, която позволява смяна на предавките и посредством планки, интегрирани под волана, комбинираният разход при 100 километра пробег достига до 5,73 литра (при класическата механична разходът е 5 литра). Ускорението от място до 100 км/ч е възможно при налични 9,5 секудни (8,7), а максималната скорост достига до 206 км/ч (215).
Във визуално отношение X-Type 2008 се отличава от своя предшественик по новата предница, която включва еднокомпонентна радиаторна решетка, обновена броня с по-ниско разположени въздухопроводи и ревизираните странични прагове. Клиентите ще имат възможност да избират нови комбинации в интериора по отношение на използваните материали и цветовата гама. Технологическите иновации включват нова аудио система, оптимизирация в Bluetooth трансфера и подобрен асистент за паркиране Generation V.
Продажбите на новия X-Type ще стартират в Англия през март 2008 година. В останалата част на Европа „джентълменът“ ще се появи през април.