Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jaguar XE атакува BMW Серия 3 и компания

11.09.2014 14:17
Туит

Британците искат да раздвижат сегмента на луксозни автомобили от средния клас

Моделът XE на Jaguar се цели в средния сегмент и, разбира се, към германските премиум модели, като BMW Серия 3, Mercedes C-класа и Audi A4. Jaguar XE ще отбележи световния си дебют на автомобилното изложение в Париж.
С новоконструирания Jaguar XE британците искат да раздвижат сегмента на луксозни автомобили от средния клас. Предпремиерата на новия Jaguar XE се състоя в понеделник, 8 септември 2014, в Лондон. А премиерата ще бъде пред по-голямата аудитория на Парижкия салон. Лансирането на пазара е планирано за средата на 2015. Jaguar XE е първият модел, базиращ се върху новоразработената алуминиева платформа, върху която по-късно ще се конструират и други модели.

Jaguar XE с четирицилиндрови дизелови и бензинови двигатели

Новият Jaguar XE ще се задвижва от четирицилиндров двигател от фамилията на Ingenium, който като дизел стъпва с двулитров работен обем. Дори 3,0-литровият V6 двигател от F-Type също ще влезе в употреба. Но той не генерира 380 к.с. както в F-Type , а само 340 к.с. Оборудваният с този агрегат Jaguar XE, е обозначен XE 3,0 S и е индивидуализиран със съответната емблема на радиаторната решетка. И двата двигателя стандартно са куплирани с осемстепенна автоматична трансмисия от ZF.

За оптимален комфорт и пъргавина Jaguar е монтирал  интегрална кормилна ос, която в сравнение с конвенционалната предоставя по-голяма напречна и надлъжна устойчивост. Тя е изработена от кован или кух алуминиев профил. В предницата си новият Jaguar XE използва технологията на Jaguar F-Type.

Директно управление и нова тракшън система

Според Jaguar за първи път в XE е монтиран електрически сервоусилвател на волана. С това Jaguar обещава не само високо качество  на управлението, но и гарантира едно променливо омекотяване на волана, осъществяващо по-голяма помощ в управлението при бавни маневри и оптимална връзка с програмата на трансмисията Jaguar Drive Control. Във връзка с това британската марка е използвала нови функции за подобряване на активната безопасност и подпомагане на водача.

Друга технология в новия Jaguar XE е изцяло новоразработената тракшън система за сцепление. All Surface Progress Control (ASPC) се нарича системата, която подобно на круиз контрол се задейства при ниска скорост, така че да бъде предотвратено превъртането на колелата и да бъде създадено максимално сцепление, при което водачът не е необходимо да натиска повеч педала.

Визуално, Jaguar XE идва с тесни LED фарове, широка броня с големи въздухозаборници и контуриран капак на двигателя. Линията на покрива е купевидна, тесни прозорци и висока раменна линия. Калниците леко са издадени и подслоняват в гнездата си фабричните 17-цолови алуминиеви джанти. Късата задна част с доста издадения външен ръб контрастира с фронталното оформление. По всяка вероятност Jaguar E ще го има и в комби версия като SportBrake.

Jaguar XE с онлайн достъп и Head-up дисплей

Инфотейнмънт системата на Jaguar XE е базирана на новата система InControl с 8-инчов сензорен екран и гласово управление. Освен това системата предлага и WLAN връзка на много устройства, достъп до Apple и Android и позволява отварянето на вратите, програмирането на климатика или стартиране на двигателя посредством смартфон. В допълнение към инфотейнмънт системата Jaguar XE позволява да бъде оборудван и с лазерен Head-Up дисплей, който проектира цялата информация върху предното стъкло.

Работното място на водача се характеризира с трилъчев волан с кръгла централна част и кръгли бутони за управление. Зад него се виждат кръгли инструменти, разположени в дълбоки гнезда. До кокпита на новия Jaguar XE се простира централната конзола с отвори за въздух и информационен дисплей. В широкото й продължение надолу пътниците могат да открият управлението на климатика, автоматичния бутон, както подлакътник и поставки за чаши.

Отпред са разположени две спортни седалки с частично интегрирани подглавници , а отзад също има достатъчно място за още двама пътници. Задната седалка може да бъде разделена в съотношение 40:20:40, в средата е малко тясно. Капакът на багажника се отваря автоматично само с натискане на един бутон.

Новият Jaguar XE ще стартира на пазара в пет нива на оборудване, включително три екстериорни, където S моделите имат големи въздухозаборници отпред, спойлер в задната част и черни рамки на прозорците. Хромираните части са в черен цвят. Класическият интериор е в хром, дърво и кожа или в пиано лак и алуминий. Цените за Jaguar XE започват от 35 500 евро.

Jaguar XE технически данни

Jaguar XE     2.0 D E-Perf.     3.0 S
брой цилиндри:     R/4     V/6
мощност:     163 к.с./ 120 kW     340 к.с. S / 250 kW
при обороти    4000об/мин.     6.500об/мин.
Въртящ момент:     380 Нм     450 Нм
при     1750об/мин.     3500об/мин.
дължина:     4665 мм     4665 мм
широчина:     1850 мм     1850 мм
височина:     1416 мм     1416 мм
междуосие:     2909 мм     2909 мм
Обем на багажника :     455 литра     455 литра
Ускорение  (от 0-100 км/ч):     8,4 секунди     5,2 секунди
V-max:     227 км/ч     250 км/ч
разход:     3,8 л/100 км     7,9 л/100 км
Базова цена:     35 500 евро   

Коментари
comments powered by Disqus