Jaguar се е прицелил с новия ХЕ към средния клас, а с това, естествено, и към елитните германски модели като BMW Серия 3, Mercedes C-класа и Audi A4. Световната си премиера Jaguar XE ще отпразнува на автосалона в Париж.
С новата разработка Jaguar XE британците имат намерение да се намесят в елитния сегмент на средния клас. „Малката” премиера на модела ще се състои на 8 септември 2014 г. в Лондон, а пред по-широка публика той ще бъде представен на автосалона в Париж. Началото на продажбите е планирано за средата на 2015 г. Jaguar XE е първият модел, конструиран на базата на новоразработената алуминиева платформа, върху която по-късно ще бъдат изградени кросоувърът C-X17 и други автомобили на марката.
Jaguar XE с четирицилиндрови дизелови и бензинови мотори
Новият Jaguar XE се задвижва от също така ново семейство четирицилиндрови двигатели Ingenium, включващо двулитрови бензинови и дизелови агрегати. Ще се предлага и трилитровият V6 мотор от F-Type, който в спортния модел достига мощност от 380 к.с. Въоръжената с този двигател версия ще се нарича XE S и ще носи съответния плакет на предната си решетка. От Jaguar обещават, че новите мотори ще покриват широкия спектър от максимални скорости над 300 км/ч до CO2 емисии под 100 г/км. Ще се предлага и двойно предаване.
За да постигнат високо ниво на комфорт и чевръста водимост, конструкторите от Jaguar са използвали интегрален многораменен заден мост, който се отличава с по-добра напречна и надлъжна устойчивост на деформации в сравнение с конвенционалната многоточкова конструкция. Детайлите на моста са изработени от кован или кух алуминий. Предния си мост новият Jaguar XE е получил от Jaguar F-Type.
Директното управление на XE за първи път при Jaguar се осигурява от кормилна уредба с електрически сервоусилвател. Тук хората от фирмата обещават усещане от най-висок клас при шофирането, както и по-гъвкава работа на кормилния амортисьор, по-силна подкрепа от сервоусилвателя при бавни маневри и оптимално мрежово свързване с програмата за управление на трансмисията Jaguar Drive Control. Британската марка обяви и други мерки за подобряване на активната безопасност и подпомагане на водача.
Интересна технологична новост в XE ще бъде изцяло новоразработената система за подпомагане при потегляне, наречена All Surface Progress Control (ASPC). Тя функционира подобно на темпомат, но при съвсем ниски скорости, и така предотвратява превъртането на колелата, постигайки максимално сцепление. При това вече не е необходимо водачът да натиска някой от педалите.
Във визуално отношение Jaguar XE се отличава с напомнящата за купе линия на покрива. Гърбицата в задната част на покрива при камуфлажните тестови екземпляри все още е забулена в тайнственост. При поглед отзад се вижда линията на задните прозорци, навлизащи дълбоко в задната колона.
Погледнат отстрани, Jaguar XE се характеризира от дългия преден капак и късата, стегната задница. Иначе първите официални снимки на модела разкриват заплашителна физиономия с големи отвори за въздух в калниците и подчертани контури на предния капак. По всяка вероятност Jaguar ХE ще се предлага и в комби версия Sportbrake.
Jaguar XE с достъп до интернет и head-up дисплей
За инфо-развлекателните функции Jaguar XE ще разчита на системата InControl с 8-инчов сензорен екран и управление с гласови команди. Наред с другото системата предлага точка за WLAN свързване на множество устройства, достъп до приложения на Apple и Android и позволява отваряне на врати, програмиране на климатика или стартиране на двигателя чрез смартфон. В допълнение към инфо-развлекателната система Jaguar XE може да бъде оборудван с лазерен head-up дисплей, който прожектира показанията си на челното стъкло.