След серия от шпионски фотографии, тийзъри, клипове и изтекли по неофициални канали снимки, най-накрая дойде ред и за официалната презентация на Jaguar XJ.
„Новият XJ е модерна интерпретация на квинтесенцията, която стои зад всеки автомобил на Jaguar“, коментира по време на официалното медийно събитие в Лондон Ян Колъм, директор на дизайна в британската компания. „Визуално XJ те грабва с издължената капковидна форма на страничните прозорци, могъщата стойка и широката следа. Това е най-сериозната заявка, която Jaguar прави с новата си дизайнерска линия.“
Една от най-забележителните характеристики на новия XJ е стъкленият панорамен покрив. Той ще се предлага серийно както за стандартната, така и за удължената версия. Разликата между дължината на двете е 125 мм, но обемът на багажника остава непроменен – 520 литра.
Алуминиевата конструкция на XJ е причината новата лимузина на Jaguar да бъде близо със 150 килограма по-лека от всеки друг автомобил в аналогичния клас. Напълно логично това има пряко влияние върху разхода на гориво и вредните емисии, отделяни в атмосферата. Още при слизането си от поточната линия обаче XJ има „предимство“ от три тона CO2 спрямо останалите автомобили, тъй като 50% от алуминия, използван за изработката на шасито, е от рециклирани материали.
За отличното поведение на пътя отговарят пневматичното окачване, контролирано от системата Adaptive Dynamics, активният диференциал и директно настроената кормилна уредба.
Предната част на XJ е типична за новата моделна гама на британския производител, като приликите с XF са повече от очевидни. Страничните прозорци сякаш са заимствани директно от A8 на Audi, а задните светлини провокират реминисценции към смелия италиански дизайн, а не към британския консерватизъм. Като цяло обаче екстериорът на XJ е хармоничен, макар че благородното излъчване, типично за марката, сякаш е останало на заден план.
В интериора се открояват хромираните детайли, черният пианолак, кожените тапицерии и естественият фурнир. Осеминчов чувствителен на допир дисплей осигурява прекрасно поле за изява на DVD системата, както и на навигацията. За отличната акустична среда се грижи аудиосистемата на Bowers & Wilkins с мощност от 1200 Вт.
Клиентите ще могат да избират между един дизел и три бензинови агрегата. Tрилитровият турбодизел V6, който се предлага за базовата модификация с цена от 52 500 паунда, генерира 275 к. с., петлитровият атомсферен V8 разполага с 385 к. с., а петлитровият V8 с механичен компресор - с 470 или 510 к. с. При най-мощната версия ускорението от 0 до 100 км/ч е възможно при налични 4,9 секунди, но това е за сметка на цената – 85 000 за базовата версия и 88 000 за удължената. Шестепенната автоматична кутия ZF отговаря за задвижването на задните колела.
Поръчките за XJ вече се приемат, като доставките ще започнат най-рано в началото на 2010 г.
Батко
Ако го паркираш пред дискотека на морето, дали момичетата ще изберат теб? Едва ли, мерцедеси баварци, аудита, поршаци обират всичко. Това ще го вземат за голяма кия и няма да и обърнат внимание. На всичко отгоре Ангилизите ще му сложат и една прениум цена и ще е по скъп от всичко гореспоменато.
Rhyan
На мен ми прилича отпред на волво, отзад на ситроен. На никъде не е с този дизайн. Прекалено изтеглена задница, което придава по-скоро тромава, от колкото агресивна визия. Дано поне поведението и на пътя да е Jaguar, а не някоя утрепана котка...
g
Тази кола има доста проблеми в дизайна и стилистиката: - Стилът на предницата не отговаря на задницата. - Предницата е изключително обикновена, затвърждава лошата посока, поета от XF ("нека да направим колата привлекателна за масите") - Няма дори една препратка към предходните XJ. - Не носи достатъчно благородно излъчване, за да се бори с конкурентите си Това се случва, когато корпоративният интерес надделее над творческата визия. Иън Колъм е гениален дизайнер, но нека го запомним с работата му в Aston Martin.
tisho
Елизабет не си го купува моето момче,подаряват и го.Иначе какво толкова не му харесвате не знам,не е чак толкова зле колицата
tony
gledam snimkite,prosto ne moga da namerq ni6to krasiwo
Грюбер
Интересно ми е как ще изглежда Даймлер версията. И дали нейно величество Елизабет II отново ще си го купи :)
Грюбер
Гледам го отпред, отзад, отстрани... май Тата Нано е по-красива, по-хармонична, по-стилна, по-последователна, а може би и по-консервативна в дизайна, отколкото това нещо!
tony
Mnogo sa grozni,gledah posledniq XJ stra6no krasiwa i iziskana kola,a twa e naprawo podigrafka
Адолф Грубер
На нищо не прилича, стария XJ беше класика и традиция.
кирил
На мен ми прилича на корейски автомобил. Навремето харесвах много ягуар, но след като го купиха форд, а сега Тата, нямам думи. Явно американците обичат да унищожават икони. GM съсипа сааб, като го направи луксозен опел, тези ягуар и волво.
tony
4esno po-grozna kola ne sum wijdal,tiq ot jaguar ludi li sa