Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jeep Cherokee срещу Nissan X-Trail: Разностранни таланти

23.01.2015 10:44
Туит

Четвъртото издание на Cherokee с дизелов мотор със 140 к.с. се изправя в дуел срещу X-Trail със 130 к.с.

Все по-често се случва така, че желанията и нагласите на клиентите се оказват по-важни от дълго пазените традиции на автомобилните производители. Във време, когато повечето притежатели на SUV модели карат автомобилите си почти само и единствено по асфалтирани пътища, дори и известни с класическите си всъдеходи марки като Jeep постепенно стигат до революционно за самите тях решение да започнат да предлагат базовите версии на някои свои модели само с един задвижващ мост.

През тази година на пазара дебютира новото, четвърто поред издание на Cherokee. Срещу сериозната конкуренция в лицето на Nissan X-Trail (изграден на технологичната платформа на Qashqai) моделът ще трябва да покаже сериозни постижения, особено по ключови критерии като вътрешен простор, комфорт, разход на гориво, оборудване и цена. Този път безмилостният тест за шофиране през тежки терени беше спестен и на двамата претенденти – ако не броим ефектно изглеждащото преминаване през водно препятствие с цел направата на отварящата снимка на настоящия материал.

Това, че X-Trail е по-дълъг с цели 27 сантиметра от своя технологичен донор Qashqai, дава своите очаквани плодове – номиналният обем на багажника възлиза на впечатляващите 550 литра. Благодарение на интелигентни решения като двойното дъно на багажника и богатите възможности за укрепване разместване на седалките, вътрешното пространство действително заслужава блестяща оценка за функционалността си, тъй като в зависимост от конкретните нужди са възможни почти всякакви конфигурации, вариращи от седем седящи места до гигантски товарен отсек.
Въпреки че разполага с почти идентично междуосие, в това отношение Jeep се представя значително по-скромно. Неговият багажник побира всичко на всичко 412 литра, а след сгъване на задните места стойността се покачва до също не особено впечатляващите 1267 литра. Мястото за пътниците на втория ред седалки също е доста по-ограничено, отколкото в X-Trail, където специално пространството за краката е осезаемо по-голямо.

Два напълно различни характера

Единствено мястото във височина на втория ред при Jeep е по-голямо; в Nissan комбинацията от високо монтирани задни седалки и наличието на панорамен стъклен покрив отчасти ограничава пространството в това направление. Иначе в Nissan водачът и спътникът му имат привилегията да заемат място на доста по-ергономично тапицирани седалки, отколкото в Jeep. Известна критика може да има единствено по отношение не съвсем надеждната странична опора за тялото, иначе удобството при дълги преходи тук е извън всяко съмнение. С липсата на отчетливи контури твърде меката тапицерия на седалките в Jeep се представя малко разочароващо.

При директно сравнение двата модела демонстрират два напълно различни характера. Причината за това се крие на първо място в техните двигатели.

Jeep печели точки с по-добър комфорт

Nissan предлагат модела X-Trail единствено с 1,6-литров турбодизелов мотор от Renault, който генерира 130 к.с. при 4000 об./мин и 320 нютонметра при 1750 об./мин. Двулитровият агрегат на Jeep идва от асортимента на Fiat и предлага 140 к.с. при 4500 об./мин и 350 нютонметра при 1750 об./мин. И двата SUV автомобила се представят почти еднакво при ускорението и максималната скорост, но като цяло през повечето време моторът на X-Trail напомня доста по-недвусмислено за себе си в акустично отношение. Освен това той изисква поддържане на малко по-високи обороти и започва да се чувства в свои води едва след като премине границата от 2000 об./мин – но пък трябва да се признае, че над тази стойност се заема за работа с изявен ентусиазъм. При по-висока скорост по магистрала шумовете в купето на Nissan започват да стават дразнещи. Малко по-големият двигател на Fiat от своя страна се представя като по-комфортното от двете задвижвания. Изобщо именно комфортът е дисциплината, в която Jeep събира най-много точки. Неговата ходова част се усеща с малко по-мека настройка, отколкото тази на Nissan, като принос за това има и разликата в размера на гумите при двата изпробвани автомобила. Докато Cherokee стъпва на 17-цолови колела, върховата версия на X-Trail е екипиран с големи 19-цолови колела, които определено влошават возията по разбити пътни участъци.

При бързо каране в завой каросерията на X-Trail 4x4 се накланя малко по-силно в сравнение с неутрално държащото се Cherokee. Кормилните уредби и на двата модела са снабдени с електрически сервоусилвател, но работата им е достатъчно прецизна при по-спортен стил на каране. С по-слабо странично накланяне на каросерията и по-ниския си център на тежестта, Jeep преминава изпитанията за пътно поведение малко по-енергично, отколкото X-Trail, като във всекидневната употреба също се доказва като по-пъргавият от двата SUV модела – което всъщност е по-скоро изненадващо, особено предвид малко по-високото тегло на Jeep. Не по-малко учудващо обаче е и споменатото по-високо тегло на американския модел, тъй като за разлика от X-Trail, изпробваният представител на модела Cherokeе беше без двойно предаване. С тегло от 1686 килограма Nissan е доста лек за своята категория, което не му пречи при нужда да тегли прикачен товар с маса до два тона. При Cherokee максималната стойност по този показател е 1,8 тона.
Сериозните транспортни възможности на двата модела ни довеждат до логичния въпрос колко надеждни са техните спирачни системи: със студени спирачки X-Trail се нуждае от над 39 метра, за да спре от скорост 100 километра в час, но успява да компенсира изоставането си спрямо Jeep чрез по-добро спиране с горещи спирачки и пълен товар. При крайната равносметка спирачките на Nissan се представят с една идея по-добре.

В своето върхово изпълнение X-Trail трудно може да се нарече евтин, но затова пък екипировката му е направо разточителна и включва асистиращи системи, които изобщо не могат да бъдат поръчани за Jeep. Nissan X-Trail печели това съревнование по точки, но симпатиите се разпределят може би по равно. Във варианта с предно задвижване Cherokee е чудесно предложение за семейни двойки, които държат да притежават различен стил и да се радват на добър комфорт, но пътуват по-често сами, отколкото в компанията на други хора. X-Trail пък е идеалният SUV за семейства с деца, които харесват активния начин на живот и приключенията.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1.
Nissan
X-Trail печели заслужена победа с богата екипировка, множество модерни асистиращи системи и голям вътрешен обем.

2.
Jeep

Cherokee може да се похвали с култивирано работещ двигател и по-добър комфорт на возене, но това не е достатъчно за победа.

Текст: Малте Юргенс
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus