По принцип командосите могат всичко – елементарен пример в полза на това е г-н Бонд. Джеймс Бонд… При традиционната марка Jeep нещата не стоят много по-различно – тук името Commander се носи от още по-могъщата версия на добре познатия ни Grand Cherokee.
В сравнение с модела, чиято технологична платформа използва, Commander изглежда още по-масивен, още по-безкомпромисен, и не на последно място – още по-голям. Нещо повече – той дори леко напомня за небезизвестния Hummer. Интересното е, това се случва точно в момент, когато въпросният конкурент от страна на General Motors има нелеки проблеми с продажбите… Този особен дизайн видимо е насочен към онзи кръг от клиенти, за който стилът на Grand Cherokee не е достатъчно “мъжкарски”.
Независимо че каросерията на Grand Cherokee е удължена само с 4 см, внушителният автомобил се предлага серийно с три реда седалки, което разбира се не променя факта, че миниатюрните столчета на най-задния ред в най-добрия случай биха могли да се използват само от деца. Видимостта през обширната остъклена площ не е толкова добра, колкото би могло да се предположи по външната форма на автомобила. Освен това редица решения в Commander карат пасажерите да се чувстват почти като в БТР – това впечатление се подсилва както от специфичните странични стъкла, така и от ненужно масивното арматурно табло.
Сполучлив двигател, но за съжаление висок разход на гориво
Повече от позитивно може да се нарече представянето на дизеловия двигател, който определено е най-смисленият избор за този автомобил, особено съпоставен с двата лакоми осемцилиндрови двигателя в гамата на модела. Трилитровият V6-турбодизел идва от Mercedes и предлага отлична тяга още от ниските работни режими, за недостиг на мощност е абсурдно да се отваря дори и дума, а маниерите на работа са достойни за пример. Последното допълнение към извънредно хармоничното задвижване е перфектно настроената, плавно превключваща петстепенна автоматична трансмисия. Все пак силовото предаване има и един свой недостатък: тестовият разход на гориво от 12,9 литра на 100 км показва недвусмислено, че задвижващият агрегат не се чувства точно като у дома си под предния капак на Commander – нека не забравяме, че собственото тегло на презокеанския крайцер е над 2,3 тона, а за аеродинамичните му показатели е по добре тактично да замълчим…
Силата на този автомобил е на магистралата и извън утъпканите пътища
При движение по магистрала автомобилът радва със стабилното си праволинейно движение, ниското равнище на шумове и комфортната работа на окачването. Изобилстващите със завои пътни участъци положително не са любими на Commander – в такива условия усещането, че той е по-голям и най-вече по-тежък от Grand Cherokee става почти натрапчиво, а работата с кормилната уредба изисква доста употребата на доста физическа сила. Което обяснява защо американците определят този автомобил като представител на т.нар. “Trucks”… Този Jeep действително показва достатъчно сигурно поведение на пътя, но спирачките показват силно отслабване на ефективността си при по-силни натоварвания, което не може да бъде толерирано по никакъв начин.при движение по второкласни пътища окачването започва да реагира доста по-грубо през неравностите, но все пак не бива да забравяме, че това е всъдеход, който разполага с всичко, необходимо за преодоляване на трудно достъпни терени. Commander се предлага серийно с три блокируеми диференциала, като всичко действа изцяло по електронен път. Подобна безкомпромисна Offroad-техника в този концерн може да се намери единствено в произвеждания под същата марка Wrangler Rubicon, както и под внушителната опаковка на живата класика G на Mercedes. Или казано накратко: който търси в лицето на Commander надежден партньор в преминаването през тежки изпитания, в никакъв случай няма да остане разочарован от него.