Ако има производител с безспорна офроуд компетентност, то това при всички случаи е Jeep
С новата версия на Trailhawk Jeep пуска специален офроуд вариант на Grand Cherokee. Ние бяхме първите, които се качиха в променения модел за 2017.
Ако има производител с безспорна офроуд компетентност, то това при всички случаи е Jeep. От 76 години насам от фирмената поточна линия слизат джипове. И с Jeep Grand Cherokee от 1993 год. насам традиционната марка включи в програмата си истинско бижу, когато става дума за комбинация от луксозно изпълнение, всекидневно приложение и истински всъдеход, много преди европейците да се присъединят към това направление.
Четвъртото поколение на сегашния Grand Cherokee е на служба от 2010 насам, но през есента действително трябва да си подаде оставка и да даде път на новото поколение на 2018. Разбира се, само организационни причини удължават лидерството на флагмана, защото наследникът трябва да бъде на база на бъдещия Über-Jeep Wagoneer. И на него му трябва малко повече от първоначално планираното време. Така или иначе марката, която се наложи с рекордни продажби, има какво още да направи през новата година – представяне на модела Jeep Compass, смяна в ръководството на легендарния Jeep Wrangler, които никак не са маловажни.
Jeep Grand Cherokee Trailhawk модел 2017
Рестарт Сам, това означава новият фейслифт за Jeep Grand Cherokee след цялостното обновления на моделната година 2014. Фейслифтът се приема буквално, защото сега стъпват едновременно три варианта с различни предници при търговците. Наточеният SRT с 468 к.с. е ясно, но също така ново ревизираният топ вариант Summit е с интерпретация на радиаторна решетка и предна броня. И новото попълнение стъпва на сцената, също така със собствен облик: на Trailhawk.
Jeep започна с допълнителните обозначения първоначално с Cherokee и след това и при Renegade, за да обозначи съответните модифицирани версии, които на терена са малко повече от останалите. Compass също ще стъпи и като Trailhawk версия. Trailhawk версиите обикновено са оборудвани с умерено окачване, променени престилки и теренни гуми.
Темата окачване при новия Grand Cherokee просто е приключила, защото той е получил регулируемо на височина въздушно пружинно окачване „Quadra-Lift“. За Trailhawk то сигурно е модифицирано, в какъв вид и обхват, техниците не издават. То трябва да стабилизира малко по-добре и да се вдига малко по-високо. Но след впечатленията от първия тест драйв, в най-добрия случай вероятно ще бъде скъсено с няколко милиметра.
Регулируемо на височина окачване
Jeep Grand Cherokee Trailhawk е обут в теренни гуми с подсилен борд в сравнение със спортните варианти(Goodyear Wrangler 265/60 R 18). При всекидневно шофиране той определено има много предимства и комфортно возене, защото високите гуми поемат голяма част на неравностите, където по-ниското напречно сечение на по-луксозните линии реагират чувствително по-груби
Феновете на каране по хълмове се радват на стандартната обшивка и преди всичко на опциите със защитни тръби на праговете. С тези защити дори и срещите с яки корени или големи отломки от скали по пътя на Paroli няма да разбият скъпата обшивка на каросерията.
Няма разлика във въздушното окачване на най-високия офроуд модел, с това на стандартните. При всички ходенето твърдостта на возене остават без промяна, което изисква съответното внимателно и бавно каране. При всички случаи има най-малко 27 см пътен просвет, за това иде реч.
Защита на праговете и офроуд асистент
Ако наклонът е особено голям, нагоре или надолу Trailhawk-пилотът може допълнително да се довери при избора на предавка на електронен асистент. Изборът на подходящото темпо при шофиране нагоре и надолу се осъществява посредством лостче на волана. Иновациите в интериорния дизайн засягат всички модели на 2017 и се отнасят за всички модели Jeep Grand Cherokee Trailhawk : разширени възможности за контрол на температурите и допълнителни функции (включително парктроник, старт-стоп система). Освен това иначе стилният, но по отношение на обслужването не безпроблемен скоростен лост, е сменен с конвенционален екземпляр. Ето и резултата: безупречно, сляпо обслужване без да има опасност по невнимание да се включи задна предавка или свободен ход, както понякога се случваше при предшественика.
Отличителните характеристики на Jeep Grand Cherokee Trailhawk са тапицираните седалки с комбинация от велур и кожа, с червени украсителни шевове, същите червени шевове на волана, тапицирани страниците и централната конзола, както и задължителните плакети с логото Trailhawk- и „Trail rated“ на каросерията и на волана. Самостоятелната предна престилка има подобрен ъгъл на наклон. Малък ефектен визуален трик: Средната лента на предния капак е боядисана с матово черно контрастен лак, тя ще служи като защита, според прессъобщението. Не са монтирани фарове на покрива.
Новото годишно издание на Jeep Grand Cherokee заедно с новия Trailhawk ще се появи в шоурумовете в Германия през януари. По отношение цени, Fiat-Chrysler все още ги запазва, те не са били актуализирани дори и при обновеното поколение. Индикация би трябвало да бъде подреждането на моделната гама, тъй като по отношение на оборудването, става дума за лимитиран стандартен офроуд пакет и предложеното въздушно окачване.
Извод
Въпреки непредвиденото удължаване на договора Jeep Grand Cherokee си остава на върха и готов да се конкурира. Новият Trailhawk вариант стъпва на сцената като изцяло общодостъпен подобно на другите модели с интересни възможности и наличните над средното ниво теренни способности. Истински напредък е новият начин на функциониране на автоматичната скоростна кутия.