Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jeep Renegade: Градски каубой

13.04.2016 11:55
Туит

Технологичният близнак на Fiat 500Х трябва да пренесе духа на Jeep при градските SUV модели

При марки с богато минало и ценни традиции като Jeep всяка новост неизменно бива съпроводена с въпроса дали новото е поне толкова добро и толкова истинско, колкото старото. И с право – за автомобилните легенди става все по-трудно да оцеляват срещу бурите на променливите модерни времена.

Водерни времена

Създаването на модел като Renegade със сигурност е доста стресираща новина за коравите почитатели на марката, но от друга страна е реална предпоставка за увеличаването на продажбите на компанията и нейното по-солидно позициониране на пазара. базиран на техниката на Fiat 500Х, Renegade е класически представител на категорията на градските SUV модели, само че опакован в одежди, наподобяващи за миналото на Jeep. Нетрадиционният ъгловат дизайн положително отличава модела сред всички негови конкуренти, а редица елементи като кръглите предни светлини и радиаторната решетка с вертикални ламели показват ясни заемки от типичните за марката стилистични елементи. Акцентирането върху „напомнящи” надписи като “Since 1941” е решение, с което създателите на автомобила на всяка цена държат да покажат неговата родствена връзка с култовите всъдеходи на компанията, което от една страна е обяснимо, но от друга надали е било непременно необходимо. Истината е, че с или без дизайнерските сходства между Renegade и неговите високопроходими роднини, това си остава автомобил, който ще прекарва поне 95 процента от времето си по асфалтовите пътища, и то най-вече в града.

Покорител на градските джунгли

Именно в градски условия проличава и едно от сериозните предимства на кубичния дизайн на автомобила – благодарение на високата позиция на седене и разположените под сериозен ъгъл стъкла, видимостта от мястото на водача е фантастична. Човек вижда дори предния капак на автомобила – нещо, което се случва все по-рядко в съвременната автомобилна индустрия. Иначе и вътре в купето виждаме множество отправки към приключенския дух на марката – например червената зона в скалата на оборотомера тук е... кафява. Напълно правилно – кафява, имитираща пръски от кал. Подобни заигравки на мнозина може би ще им се сторят леко прекалени и несериозни, но за търсачите на подобен род превозни средства формата е значително по-важна от функцията, а проявите на екстравагантност често са основна цел.

Предвид предназначението на автомобила, двойното предаване всъщност надали е най-важната опция, предлагана за Renegade. Но, както ще кажат мнозина, един Jeep не е истински Jeep, ако не разполага с пълноприводно задвижване. И обективно погледнато, техниката за задвижване на четирите колела в Renegade е сред най-сериозните, предлагани в класа. Това, разбира се, не превръща дългият 4,26 метра градски каубой в класически всъдеход, но най-малкото му отрежда ролята на един от най-способните извън пътя модели в своя сегмент.

Иначе в нормалната за подобен тип модел всекидневна употреба Renegade се представя по доста интересен начин – колкото повече време прекарва човек с него, толкова повече започва да му симпатизира. Първият контакт с автомобила създава усещане за известна грубоватост (което всъщност пасва на имиджа на Jeep), но с времето симбиозата между човек и машина неусетно се засилва – комфортът на окачването е наистина приятен за пътища като родните, а стабилността в завой всъщност е доста по-добра, отколкото първоначално може да се предположи предвид осезаемите колебания на каросерията. Същото, между другото, се отнася и за кормилната уредба – макар и без спортни амбиции, Renegade позволява да бъде управляван доста чевръсто. Освен с отчетливия си дизелов тембър, моторът със 140 к.с. се отличава с уверена тяга, а превключването на шестстепенната трансмисия е леко и приятно. Който предпочита да си спести работата със съединителя и скоростния лост, може да спре избора си на версия с деветстепенен автоматик от ZF.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Renegade не е всъдеход в класическия смисъл на понятието, но в света на градските SUV модели той демонстрира впечатляващи възможности за справяне с трудни ситуации. С отличителен дизайн, добра функционалност и приятен комфорт на возене, автомобилът е интересна алтернатива за индивидуалисти с уклон към приключенския дух.

Текст: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus