Покривът се отличава с отлична звукова и термоизолация, които гарантират първокласен комфорт
• Стил – привлекателен кабриолет с висококачествен сгъваем покрив и достатъчно простор за четирима възрастни
• Екологична чистота – нов турбодизелов двигател със 125 кВт/170 к.с. и среден разход на гориво едва 4,9 литра
• Мъркащ двигател – „шептящ” дизел за превъзходно изживяване под открито небе
Елегантен издължен силует, модерни технологии и богато серийно оборудване… с една дума - Cascada. Със своя голям открит модел, марката Opel предлага просторен четириместен автомобил с висококачествен мек сгъваем покрив, какъвто може да се види само при няколко отбрани представители на луксозните автомобилни марки. Покривът се отличава с отлична звукова и термоизолация, които гарантират първокласен комфорт на пътуване през всички сезони и при всякакви метеорологични условия. При свален покрив Opel Cascada е наистина изкусителна вихрушка, а затварянето му превръща модела в класически Gran Turismo със спокоен и тих интериор. Благодарение на модерния механизъм на сгъваемия покрив, който се отваря в рамките на 17 секунди и при скорост на движение до 50 км/ч, Cascada е пълноценен всесезонен кабриолет, за който сега Opel предлага и изцяло новия двулитров турбодизелов двигател, представен наскоро при Insignia и Zafira Tourer. Новост в гамата са и трите цвята на лаковото покритие True Blue, Rocky Coast и Coconut. Новият четирицилиндров двигател с максимална мощност 125 кВт/170 к.с.и максимален въртящ момент 400 Нм отговаря на всички стандарти и изисквания при модерните дизелови агрегати и идва да замести двигателя с мощност 121 кВт/165 к.с.
В сравнение със своя предшественик, новият задвижващ агрегат предлага с три процента по-висока максимална мощност и с 14 % по-висок въртящ момент при едновременно по-ниски показатели по отношение на разхода на гориво. С комбинацията от новия двулитров турбодизелов двигател и шестстепенната механична предавателна кутия, внушителният кабриолет изразходва само 4.9 литра гориво на 100 километра пробег в смесен цикъл и отделя 129 грама CO2 на километър. Tези показатели на отговарящия на изискванията на Eвро 6 агрегат 2.0 CDTI бележат подобрение в размер на шест процента. Мощният двигател е отлично предложение за комфортната и динамична Cascada – с него откритият модел на Opel има ускорение от 0 до 100 км/ч за 10.3 секунди и постига максимална скорост 218 км/ч. Спринтът от 80 дo 120 км/ч на пета предавка се извършва само за 9,3 секунди, което е със седем десети по-кратко време от това при предишния двигател. Елегантният кабриолет с новия двигател 2.0 CDTI се предлага на цена от 30500 eвро (препоръчителна от производителя цена с включен ДДС на пазара в Германия).
“Opel Cascada е кабриолет от среден клас с характеристики и удобства от висша класа, високо качество на изпълнението и извънредно привлекателна цена. С новия двигател, който е част от нашата широка офанзива в областта на задвижващите агрегати, почитателите на кабриолетите вече получават машина, демонстрираща нови стандарти по отношение на качеството на работните характеристики, разгръщането на тягата и разхода на гориво,” споделя Петер Кристиан Кюсперт, вицепрезидент продажби и следпродажбено обслужване в Opel Group.
Максимална ефективност при минимален разход на гориво
Инженерите на марката Opel са успели да постигнат повишаване на ефективността чрез промени във формата на горивните камери, oптимизиране и промяна на профила на всмукателните тръби и използване на нова система за впръскване на гориво с налягане 2 000 бара и с до 10 впръсквания на работен цикъл. Tези мерки не само повишават ефективността на двигателя, но спомагат и за повишаване на качеството на работните му характеристики благодарение на по-финото разпрашаване на горивото. Впечатляващият максимален въртящ момент от 400 Нм е на разположение в целия оборотен диапазон от 1 750 дo 2 500 об/мин. За първи път в турбината с променлива геометрия VGT (Variable Geometry Turbine) на турбокомпресора се използва електрически вместо вакуумен актуатор, което спомага за подобряване на времето за реакция с 20 процента и още по-голямо удоволствие зад волана. Изключително компактната конструкция и разположението на турбокомпресора и междинния охладител намаляват също и обема на въздуха между турбокомпресора и двигателя, с което допринасят допълнително за изключително бързото постигане на работното налягане на турбокомпресора. С цел повишаване на надеждността и издръжливостта на агрегата, турбокомпресорът разполага с водно охлаждане и с маслен филтър на входа, който намалява износването и увеличава експлоатационния живот на лагерите.
Плавно и безшумно движение за максимално удоволствие от пътуването под открито небе
Последователното подобряване на работните характеристики с цел намаляване на шума и вибрациите във всички експлоатационни режими на двигателя е било сред ключовите изисквания при разработката на новия двигател още от самото начало на конструктивния процес. Оптимизацията на структурата на агрегата е била фокусирана върху две области, отговорни за високото ниво на шума – най-горната и най-долната част на двигателя. Новата конструкция на алуминиевата цилиндрова глава, придружена от полимерен капак на клапаните с шумо- и вибрационно изолирани точки на закрепване и допълнително уплътнение има силен шумоподтискащ ефект. В долната част на двигателя е инсталиран нов балансиращ модул с корпус от отлят под високо налягане алуминий, в който са разположени два балансиращи вала с обратно въртене, способни да погасят ефективно до 83 процента от проявяващите се като неприятни вибрации колебания на двигателя от втори порядък. В резултат на изброените, както и на многобройни други конструктивни мерки, новият двигател 2.0 CDTI се отличава с по-ниски нива на шума от своя предшественик в целия работен диапазон, а нивото от 74 децибела при работа на празни обороти е с цели три децибела по-ниско от досегашното. Всичко това издига удоволствието от шофирането на Cascada с отворен покрив до нови висоти.
Екологично чисто движение благодарение на системата SCR (селективна каталитична редукция)
Новият 2.0 CDTI се отличава с близки до тези на бензиновите двигатели екологични показатели благодарение на системата SCR (селективна каталитична редукция) BlueInjection на Opel. BlueInjection е мярка за последваща обработка на газовете в изпускателната система на двигателя с цел отстраняване на азотните окиси (NOx). За целта в потока отработили газове преди SCR катализатора и след филтъра за твърди частици DPF се впръскват малки количества от добавката AdBlue® - безвредна течност, съставена от карбамид и вода. Разтворът се превръща мигновено в амоняк (NH3), който бива абсорбиран от SCR катализатора. Вследствие на този процес, азотните окиси (NOx) в преминаващия поток отработили газове се редуцират селективно до безвредния газ азот и чисти водни пари в химична реакция с амоняка. Разтворът AdBlue, който се предлага в бензиностанциите и в представителствата на марката Opel, се съхранява в отделен резервоар, който може да се допълва при необходимост през отвора, разположен в непосредствена близост до отвора за гориво.
Opel OnStar – пакетът модерни услуги гарантира безгрижно пътуване с Cascada
Свръхмодерни технологични решения могат да се открият не само под предния капак на Opel Cascada – от края на лятото кабриолетът от среден клас ще се предлага и с персонална свързаност и помощните услуги Opel OnStar. Вградената мобилна връзка LTE от четвърто поколение позволява пренос на данни c до 10 пъти по-висока скорост от възможната в 3G мрежите. Системата предлага повишено бързодействие и е в състояние да поддържа едновременна мобилна връзка за гласови разговори и пренос на данни. Opel OnStar повишава на качествено ново равнище възможностите за комуникация, информация и забавления в автомобила, като благодарение на точката за Wi-Fi достъп с висок капацитет, водачът и пътниците могат да използват едновременно до седем, свързани към глобалната мрежа мобилни устройства.