Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Кабриолетът VW Eos регистрира много слаби продажби

24.02.2015 14:49
Туит
Кабриолетът VW Eos регистрира много слаби продажби

Европейските продажби на открити автомобили са паднали с 20 % до 65 737 автомобила през миналата година

Volkswagen планира да спре производството на своя кабриолет Eos в средата на годината, тъй като все по-малко клиенти търсят открити модели с твърд сгъваем покрив, в частност Eos.

„След девет години и произведени около 230 000 единици, производството на Eos в Португалия ще приключи през май/юни”, заяви говорител на VW в понеделник.

VW не очаква краят на производството на Eos да повлияе отрицателно на завода в Сетубал, Португалия, където работят близо 3500 служители и там правят още купето Scirocco, големия миниван Sharan и близнака му Seat Alhambra.

„През юни миналата година обявихме, че Volkswagen ще инвестира 677 милиона евро в завода до 2018 г.", каза говорителят.

Европейските продажби на кабриолети в количествено отношение са паднали с 20 % до 65 737 автомобила през миналата година, сочат данните на JATO Dynamics. Еos е на девето място в сегмента, като продажбите му са паднали с 14% до 3197 единици.

Кабриолетът с мек сгъваем покрив Opel Cascada също не оправдава големите надежди, които му възложиха. Причината е пак в намаляващото търсене на открити автомобили.

GM ще пусне Cascada под марката Buick за пазара в  САЩ в началото на 2016 г. Buick и за Австралия през тази година като Holden, с надеждата за по-добро използване на свободния капацитет в завода на Opel в Гливице, Полша, където произвеждат кабриолета.

За сравнение, общите продажби на премиум кабриолетите, включително тези на  Porsche Boxster, BMW Z4 и Audi TT, поддържат стабилните си нива в Европа , като отбелязват ръст от 1% до 81 360 автомобила през миналата година.

По-рано добре информиран източник заяви , че производството на Eos, чиято цена в Германия е от 30 375 евро, ще бъде прекратено през май с последните поръчки от клиенти, взети в края на март.

„Предпочитанията на клиентите в сегмент Cabrio са се променили в полза на мекия покрив, така че ние ще се съсредоточим в бъдещето на Golf Cabriolet и Beetle Cabriolet”, заявиха от маркетинговия отдел на VW.
Костенурката кабриолет има най-добри продажби за миналата година в Европа с 13 286 нови регистрации, а версията Golf с мек покрив е на второ място (11 447 броя).

Еos дебютира през май 2006 г. в момент, когато търсенето търсенето на модели с твърд покрив  е много високо, след успеха на модели като Peugeot 206 CC и 307 CC.

Поради по-дългите размери на Eos, покривът трябваше да бъде разделен на пет части, а не на три . Тази сложна конструкция понякога води до течове от покрива и до натрупване на мухъл в някои части на автомобила.

VW се отдалечава от сегмента на кабриолетите, като се ориентира към сегмента на кросоувърите. През юли миналата година, когато компанията обяви дългосрочните си планове, главният изпълнителен директор Мартин Винтеркорн заяви пред мениджърите, че приоритетите в продуктовото планиране трябва да бъдат прехвърлени, като се има предвид спадът в търсенето на кабриолети като цяло.

Наскоро той каза пред германския Der Spiegel, че вероятно ще бъде спряно производството на Eos и няма причина да бъде заменен с нов.
„Не всеки модел има наследник” , подчерта той пред седмичното списание през октомври миналата година. „Нашият Volkswagen Eos Cabrio трябва сериозно да бъде преразгледан”.

Коментари
comments powered by Disqus