Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Какво казва статистиката за автомобила за сигурност?

21.09.2011 14:26
Туит

Сезон 2008 ще се запомни с инфарктно спечелената от Люис Хамилтън титла, но и с умишлената катастрофа на Нелсиньо Пикет в Сингапур, която благодарение на сейфти кара подари победата на неговия съотборник тогава Фернандо Алонсо. Нека разберем какво казва статистиката по отношение автомобила за сигурност преди четвъртия старт на „Марина Бей“.

Един от ключовите фактори при определянето на състезателната стратегия е евентуалната поява на автомобила за сигурност. Тя зависи от фактори като конфигурацията на самата писта, възможностите за бързо отстраняване на катастрофиралите автомобили от трасето и атмосферните условия. За Гран при на Сингапур тяхната комбинация е възможно най-неблагоприятната, което е и причината от дебюта на надпреварата през 2008 г. досега сейфти карът да излиза цели пет пъти на пистата. По всяка вероятност специално подготвеният Mercedes SLS AMG на Бернд Майлендер ще напусне питлейна и този уикенд, което е причината от отбора на Mercedes да направят подробна статистика и анализ относно автомобила за сигурност.

В кои състезания вероятност за поява на автомобила за сигурност е най-голяма?

Исторически погледнато, в рамките на последните десет години, това са Сингапур и Корея, където имаме стопроцентова поява на автомобила за сигурност, но за Корея статистиката е само на базата на едно-единствено състезание (дебютното за страната през миналия сезон). Във всеки един от трите старта на „Марина Бей“ обаче е имало сейфти кар период, общо 20 обиколки той е бил на трасето. Това означава, че само Фернандо Алонсо (93) и Люис Хамилтън (57) имат повече обиколки в челото на колоната спрямо Бернд Майлендер. След Гран при на Сингапур по този показател в рамките на последните десет години се нареждат Бразилия, Монако и Канада (приблизително 70%).

Колко пъти се е налагала появата на автомобила за сигурност през 2011 г.?

Тринайсет старта са изминали от началото на сезона досега и само в четири от тях е имало сейфти кар период – Монако, Канада, Белгия и Италия. Излизанията са девет, пет от тях Канада, като те покриват 5,5% от състезателните обиколки. За сравнение след 13 старта през 2010 г. автомобилът за сигурност е бил на пистата 12 пъти в рамките на седем различни Гран при, което е 5,1% от състезателните обиколки. Бернд Майлендер е прекарал в питлейна първите пет състезания, което се случва за първи път от 2004 г. насам и едва за втори през последното десетилетие. И нещо повече, през 2011 г. наблюдавахме две състезания на мокро, в които нямаше автомобил за сигурност – Гран при на Великобритания и на Унгария.

В колко обиколки общо през тази година Бернд Майлендер е водил колоната?

На този етап 49, което се равнява на 218,3 км. От тях 140 се падат на състезанието в Канада. На практика петте му излизания там покриха 45,7% от състезателната дистанция – най-дългият сейфти кар, регистриран през последното десетилетие. Следващата Гран при в тази класация е корейската (26 обиколки и 146 км) и японската от 2007 г. (26 обиколки и 119 км). Състезанието с най-много отделни излизания на автомобила за сигурност е Гран при на Канада от тази година.

През кой сезон за последното десетилетие автомобилът за сигурност е излизал най-много на пистата?

От началото на 2001 г досега сейфти карът е бил начело около 2500 км, което се равнява на приблизително осем Гран при. Излизал е на пистата общо 117 пъти в 75 старта за 510 обиколки. Бернд Майлендер е имал най-много работа през 2010 г, когато е напускал питлейна 21 пъти в рамките на 12 състезания, което се равнява на 7,8% от състезателните обиколки. Специално подготвеният Mercedes SLS AMG е бил начело 87 тура и 452,3 км, което е равно на състезание и половина.

През кой сезон автомобилът за сигурност е излизал най-малко на пистата?

Това са сезони 2001 и 2002, които имат само по пет сейфти кар периода. През 2001 г. те се равняват на 2,6% от състезателните обиколки, а през 2002 – 2,3%. Аналогичният процент, но за периода от 2001 до 2010, е 4,2. Това означава, че на този етап през 2011 г. автомобилът за сигурност е бил по-често на пистата от нормалното. Ако извадим Гран при на Канада обаче, статистиката сочи само 2%, което е далеч под средната стойност.

Коментари
comments powered by Disqus