Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Какво се случва в екипа на McLaren?

07.08.2007 10:08
Туит

Голяма въпросителна стои над бъдещето на Фернандо Алонсо в екипа на McLaren. Отношенията между двамата съотборници в британския тим стават все по-натегнати, което моментално резултира в спекулации относно преждевременното прекратяване на договора между двукратния световен шампион и Сребърните стрели.

Босът на McLaren Рон Денис най-накрая призна, че Алонсо и Хамилтън имат сериозни противоречия. Младият англичанин спечели Гран при на Унгария, след като измести своя по-опитен съотборник от първата позиция на старта благодарение на наказанието, наложено от стюардите на ФИА след квалификациите. Испанецът задържа Люис в бокса и по този начин му попречи да направи последна бърза обиколка в третия решителен тур, което бе санкционирано с пет места назад в стартовата решетка.

Според официалната версия на McLaren забавянето в бокса по време на квалификациите е провокирано от грешка на Хамилтън. Новакът е объркал първоначалните планове на своя тим, след като е отказал да пусне Алонсо пред себе си в началото на третата сесия. Ръководният орган на Формула 1 обаче не прие тази теза, наказа Алонсо, но и отне на отбора спечелените 15 точки за шампионата при конструкторите.

След състезанието в неделя Хамилтън сподели, че неговият съотборник вече не му говори, което моментално бе прието като знак, че взаимоотношенията в тима са критични и е не е изключено Фернандо да прекрати преждевременно договора си.

Със сигурност Алонсо ще бъде приет с отворени обятия в екипа на BMW-Sauber, който все още не е потвърдил официално Ник Хайдфелд за сезон 2008, но д-р Марио Тайсен напълно отрече подобна възможност.

Renault, който спечели две световни титли с помощта на испанеца, също може да бъде заинтересуван от неразбориите в McLaren. Флавио Бриаторе заяви наскоро, че няма да бърза с обявяването на пилотската линия за идния сезон и това ще се случи най-рано след старта за Голямата награда на Италия през септември. Лесно е да се предположи, че известният с буйния си нрав италианец изчаква развръзката по случая. Официално обаче той отрича възможността за подобен сценарий. „Нищо не знам за това. Никога не сме обсъждали този въпрос. Проблемът е на McLaren, не е мой!“, заяви в типичния си стил Бриаторе.

Денис също се включи в своеобразното наддаване и изрази желанието си да запази и двамата силни пилоти за идния сезон. „Неизбежно е да се появяват подобни слухове“, коментира 60-годишният англичанин преди да напусне Будапеща. „Ние имаме двама състезатели, чиито договори са ориентиране към бъдещето. Ще изпълним нашата част от сделката и по същата логика се надявам, че те ще изпълнят своята.“

Рон Денис обаче се изправя пред една невероятно тежка задача, тъй като напрежението вече е огромно, а битката за шампионската титла едва сега започва. Хамилтън има преднина от седем точки спрямо своя съотборник, но до финала остават още цели шест състезания.

Испанецът заяви, че се чувства пренебрегнат, докато младият му колега също изразява недоволството си от екипа на Сребърните стрели. Това най-ярко си пролича в старта за Голямата награда на Монако, когато му бе отнета възможността да се бори за победата. И двамата получиха заповеди от бокса да намалят темпото, за да подсигурят двойния успех на McLaren и да предотвратят риска от евентуален инцидент. След шума, който се вдигна в Княжеството, Денис обеща, че двамата ще имат напълно равни възможности – залог, който все по-трудно може да се изпълнява.

„Това е ситуацията“, заяви босът на McLaren. „Много трудно се оправяме и аз съм напълно наясно с този факт. Но това е и моята работа. Трябва да взимам решенията, които са в интерес на отбора. Но и сега, ние оставаме напълно верни на принципа за равенството.

Оценяваме добре напрежението, трудностите и амбициите на всеки един от пилотите да спечели титлата и да надделее над другия. Разбираме, че винаги ще имам моменти на нерешителност и на загуба на доверие. Но принципите на нашия отбор няма да бъдат нарушавани. Като тим ще направим всичко възможно, за да гарантираме еднакви условия и на двамата.

Ще продължим да функционираме като отбор от Гран при, разчитащ на своите собствени ценности, и ако някой не е съгласен с тях, независимо каква е позицията му в йерархията, то той свободно може да направи своя избор. Никога обаче няма да се отклоним от пътя, който следваме по закон“, въодушевено обяснява Денис.

Напрежението определено се отрази негативно върху 60-годишния англичанин. След финала в Будапеща той изглеждаше много уморен от всички словесни и медийни битки, в които се включи McLaren през последните няколко седмици, а дори и месеци. Денис призна, че наистина има нужда от почивка и вероятно ще си даде няколко дни пауза. Но след краткия отпуск, задачата му съвсем няма да е лесна. Спомените за Прост и Сена започват да се съживяват, а с това и неособено приятното чувство за нужда от буфер и регулатор на натегнатите взаимоотношения.

Коментари
comments powered by Disqus