Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Карлос Гон чака електрически бум още догодина

04.03.2010 15:47
Туит

Съвсем скоро няма да можем да задоволим търсенето на електромобили и литиево-йонни батерии, прогнозира шефът на Renault-Nissan.

Само след две години автомобилните производители няма да смогват да отговорят на експлозивно нарастващото търсене на електромобили, прогнозира главният изпълнителен директор на Renault и Nissan Карлос Гон по време на автосалона в Женева. Според него това е сигурна гаранция за бъдещото финансово благополучие на двете компании, които ще са "единствените на пазара" с готов електромобил до 2011 година.

"Готов съм да се обзаложа, че много скоро ще настъпи остър недостиг на електрически коли. Като гледам, през 2011 и 2012 ще трябва трескаво да разширяваме производствения капацитет – и за електромобили, и за литиево-йонни батерии", смята Гон.

В момента Renault и Nissan довършват производствени мощности, които ще им позволят да правят около 150 000 електромобила годишно в Япония, 200 000 в Европа и над 200 000 в САЩ. "Ние създаваме цялата необходима система. Кой друг го прави?", пита Гон.

Според него Renault и Nissan единствени ще са в състояние да произвеждат електрически автомобили (начело с модела Leaf) в големи обеми през 2011. Факт е обаче, че PSA Peugeot Citroën планира да пусне на европейския пазар цели два електромобила, и то още тази година. Те са базирани върху Mitsubishi i-MiEV, който вече е по пътищата в Япония.

За разлика от хибриди като Toyota Prius, типичните електромобили нямат на борда си двигатели с вътрешно горене, които да подпомагат при ускорение или пък да зареждат батериите в движение. Това ги прави напълно зависими от системата от станции за зареждане, която тепърва започва да се изгражда.

Конкурентните компании обаче не споделят оптимизма на Гон. Шефът на Honda Таканобу Ито призна, че компанията планира да пусне електромобил на пазара, но не очаква особено внушителни продажби. "Едва след десет години ще знаем дали електромобилите си струват инвестицията", съгласява се и изпълнителният директор на Audi Руперт Щадлер пред The Financial Times.

Коментари
comments powered by Disqus