Той потвърди, че концепцията Peugeot 208 Hybrid Air трябва да бъде оставена за момента настрани
Шефът на френския концерн PSA Peugeot Citroen Карлос Таварес говори вчера пред RTL за бъдещето на компанията и се възползва от възможността да сподели, че дизеловото гориво страда от липса на информация относно замърсяването, така че според него голямата истина е, че дизелът е изключително чисто гориво,
Карлос Таварес говори подробно по темата за финансовото здраве и проблемите, както и за бъдещето на PSA. И когато бе решил, че е приключил с интервюто си, за финал му зададоха провокативен въпрос: „Кога най-после ще ни освободите от отровите, причинени от дизеловото гориво?” Този въпрос, който може да изглежда доста остър, обаче отразява голяма част от общественото мнение след неотдавнашното демонизирането на дизелово гориво, предизвикано от страна на френското правителство.
„Налице е липса на информация за модерния дизел”
В отговор на болезнения въпрос Карлос Таварес показа много ясно позицията си. „Мисля, че има липса на информация за модерните дизелови двигатели и постигнатите резултати при контрола на замърсяването. Съвременният дизел, т.е. този, който отговаря на стандартите Eвро 6, е идеално чист”. Той добави, че подробна информация ще бъде представена днес (сряда, 15 април) във френския парламент по темата. Шефът на компанията след това подчерта факта, че PSA е най-мощната европейска група, която най-активно работи за намаляване на емисиите на CO2. „През 2014 г. бяхме номер едно, много по-напред от номер 2”, посочи Карлос Таверес
И накрая, Карлос Таварес заяви, че дизеловото гориво не е единствената технология, с която PSA разполага за намаляване на емисиите на CO2 и увеличаване на ефективността на двигателите. Той потвърди, че концепцията Peugeot 208 Hybrid Air трябва да бъде оставена за момента настрани. Всъщност технологията вече е разработена, но няма да бъде достатъчно печеливша при въвеждането й на пазара, а хората не биха били склонни да приемат увеличението на цените на новите автомобили.
„Очакваме и други производители да се възползват от тази технология, което ще доведе до намаляване размера на инвестициите и подобряване на рентабилността”, допълни Таварес.