Според изследване има два основни фактора, които ще окажат въздействие на „тапите”
Компанията HERE, която създава 3D-карти и навигационни приложения, миналата година беше закупена от Nokia от консорциум от германски компании, в който влизат VW Group, BMW и Daimler. Компанията не е загубила своята независимост и продължава да предоставя на своите клиенти разнообразие от решения за автомобилната индустрия. Нейните продукти използват например Facebook, Bing, Alpine, Garmin, Oracle и Amazon.com. Днес HERE заедно с консултантската кантора SBD апелира към всички производители на безпилотни самолети да се присъединят към усилията за създаване на интелигентна транспортна система. В противен случай, предупреждават партньорите, не можем да очакваме решаване на проблема със задръстванията, а дори обратното – увеличаване в резултат на безпилотните автомобили.
Това е «шестият» Golf Variant (на водещата снимка), разбира се, няма система за автономно управление. Оборудването на покрива трябва да събира топографски данни, които вече използват днешните безпилотни автомобили.
Видеото показва и обяснява на английски как усилията на 6500 служители на HERE по целия свят правят своите карти. Вече са "обработени" близо 200 държави, в 94 страни действат навигации с гласови команди , а за 33 е предоставена информация за задръстванията.
Според изследването има два основни фактора, които ще окажат въздействие на задръстванията от страна на самоуправляващите се автомобили. Първият е нивото на автоматизация на автомобилите. Вторият – съответстващо ниво на приемане на технологията от страна на потребителите. Изследователите от HERE смятат, че една от сериозните пречки e дисбалансът при едното влияе върху другото. Те предлагат "подход на сътрудничество". Играчите в автомобилна индустрия трябва да се откажат от формулата "всеки за себе си" и да разшири сътрудничеството, доколкото е възможно, да взаимодейства с пътните строители, с всички видове регулатори за създаване на необходимата инфраструктура, за приемане на единни правила и регламенти, за да научат автомобилите от различни марки да "общуват" помежду си. Видно е, че HERE с нивото си на компетентност, връзки и опит, поема отговорната мисия за коопериране на усилията в областта на автономните автомобили. Ще бъде интересно как ще реагира всеки от производителите на този апел, да речем например Volvo.