Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5) спечели рали "Кипър" и е само на крачка от титлата в европейския шампионат. Полякът увеличи на 62 точки аванса си в челото на класирането, след като Крейг Брин пропусна островната надпревара.
При отсъствието на заводския тим на Peugeot единственият конкурент на Кайто в челото бе Алексей Лукянюк (Ford Fiesta R5). Повреда в усилвателя на кормилната уредба обаче препъна руснака още във втората отсечка и му коства цели пет минути в рамките на първия ден.
И вторият ден не бе по-лек за Лукянюк, който освен, че спука гума, имаше и проблеми с окачването, но въпреки това стигна до петото място. Междувременно Кайто диктуваше темпото в челото на надпреварата и с лекота спечели втората си победа за сезона. Полякът бе най-бърз в първия и втория ден, което му осигури 14 бонус точки към гарантираните 25 за победата и му отреди 62 точки аванс спрямо Брийн в класирането при пилотите.
Рали "Кипър" бе и кръг от шампионата на ФИА на Близкия Изток, но тъй като правилата с ERC се различават, имаше две отделни класирания. Кайто спечели европейския кръг, а Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC) - първото място в MERC. В обединеното неофициално класиране катарецът завърши с аванс от седем секунди, след като проблеми с усилвателя на кормилната уредба забавиха Кайетанович в неделя.
На втора позиция в ERC, макар и на четири минути и половина зад лидера, остана Бруно Магалаеш (Peugeot 208 T16), а подиумът допълни Робер Консани (Citroen DS3 R5). Французинът, който след тежката катастрофа на рали "Барум" избра Лара Ванест за навигатор, направи едно сериозно завъртане в събота, но в неделя прескочи Яромир Тарабус (Skoda Fabia S2000) и завърши трети. Шестият Давид Ботка (Mitsubishi Lancer Evo IX) спечели първото място в ERC2 категорията. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от ERC е рали "Акрополис", което стартира на 9 октомври.