Дизеловите версии получават мек хибрид с напрежение 48 волта
След като неотдавна Kia представи Ceed във версия plug-in хибрид, сега биват електрифицирани и дизеловите варианти, макар и без възможност за външно зареждане. В замяна на това промяната засяга всички версии на KIa Ceed с двигателя 1.6 CRDi.
Kia разшири и разнообрази широко семейството на своя модел Ceed. Освен хечбека с пет врати се предлага комби, наречено Sportswagon, версията с полегата задна част и лека офроуд визия X-Ceed, както и Shooting Brake изпълнение, познато като ProCeed. Освен това корейският модел може да се поръча с различни варианти на задвижване: Първият, естествено, е бензинов и напоследък се предлага и като plug-in хибрид. Компактният автомобил се доставя и с дизелов мотор – от сега нататък Kia ще го комбинира със система мек хибрид.
CO2 емисиите намаляват с до 10,7 процента
Всички варианти на Ceed с различни каросерии получават серийна 48-волтова бордова електрическа мрежа, с която са свързани литиево-йонна акумулаторна батерия и стартер-генератор. Този агрегат може да подпомага дизела при ускоряване, но на първо място би трябвало да понижава разхода на гориво. След отнемане на газта моделите на Kia могат с негова помощ да „плуват”, поддържайки възможно най-дълго време постоянна скорост, докато двигателят с вътрешно горене е изключен. Освен това същата техника позволява по-оптимално рекупериране на спирачна енергия, понеже осигурява гладки преходи между режимите на тяга и на зареждане.
Според Kia всички тези усилия ще бъдат възнаградени с потенциал за намаляване на CO2 емисиите с до 10,7 процента. В най-икономичното си изпълнение Kia Ceed 1.6 CRDi би трябвало да има стандартен разход между 3,7 и 3,9 л/100 км и да отделя между 96 и 101 грама въглероден двуокис на километър. При динамичните характеристики обаче няма да настъпят никакви промени. В по-слабата си версия дизеловият мотор има мощност 115 к.с., по-силната развива 136 к.с. Възможните трансмисии продължават да са шестстепенната механична предавателна кутия с електронно управляван съединител и седемстепенната трансмисия с два съединителя.
По-скъпи от досега със 750 – 900 евро
В Германия след интегрирането на микрохибридната система Kia Ceed 1.6 CRDi с механични скорости се оскъпява с 900 евро. Ако изборът е трансмисията с два съединителя, оскъпяването възлиза на 750 евро. Така най-евтиният дизелов вариант на германския пазар вече е струващият 22 490 евро 1.6 CRDi 115 EcoDynamics+ с оборудване Edition 7, включващо наред с други неща климатик, музикална уредба с петинчов екран, темпомат, асистент за дългите светлини, активен асистент за спазване на лентата и предупреждение за фронтален сблъсък.
Заключение
От сега нататък всички дизелови варианти на Kia Ceed без изключение ще се доставят на клиентите с 48-волтова подкрепяща система. Положителните ефекти от нея би трябвало да се изразяват не само в повишена тяга, но най-вече в намален разход и емисии на CO2. Дали всичко това е изгодно с оглед на по-високата цена, зависи от профила на шофиране на потребителя.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт