Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Kia Naimo: Какво е CUV

01.04.2011 12:22
Туит

Kia ще участва на автосалона в Сеул с електрическия прототип Naimo. Автономният му пробег е приблизително 200 километра, а при налична станция за бързо зареждане 80% от капацитета на батерията може да бъде достигнат за 25 минути.

Прототипът, който е позициониран в модерната напоследък категория, а именно CUV (crossover utility vehicle), се задвижва от синхронен електродвигател с постоянни магнити, чиято мощност достига 80 кВт (109 к.с.), а въртящ момент – 280 Нм. Максималната скорост е 150 км/ч, а автономният пробег – 200 километра, което е възможно благодарение на новата литиево-полимерна батерия (27 кВт/ч), позиционирана в пода на багажника. За зареждането й посредством нормалната електрическа мрежа (нужни са 3.3 кВт мощност) са необходими пет часа и половина, но при наличие на бързо зарядно (внушителните 50 кВт) 80% от капацитета на батерията може да бъде достигнат за 25 минути.

Дългият 3,9-метра четириместен автомобил прави впечатление с отварящите се назад врати и липсата на централни колони, което би трябвало да гарантира максимално лесен достъп до салона. Други интересни решения са асиметричният панорамен покрив, трикомпонентната задна врата, LED светлините, липсата на класически чистачки, заменени от мощна въздушна струя, камерите, които заместват страничните огледала и 20-цоловите аеродинамични колела.

Футуристичният дизайн на Naimo по никакъв начин не съответства на материалите, които са използвани при направата на интериора. Панелите на вратите например са изработени от естествен дъб, а целият под е покрит от традиционната за Корея ръчко изработена хартия Han-ji. Твърде любопитно изглежда и конзолата за контролните уреди, която използва прозрачен панел със специална светодиодна подсветка.

На този етап няма информация за евентуално серийно производство, но в официалното съобщение за модела се уточнява, че „Naimo ще се присъедини към разрастващата се група хибриди, електромобили и автомобили с горивна клетка на Kia, който се тестват интензивно в различни условия, за да бъдат разработени бъдещи серийни модели с нулеви или значително намалени вредни емисии.“

Коментари
comments powered by Disqus