Вчера, 15 декември, южнокорейската компания разказа, че е поставила рекорд на Гинес
За това, че хибридният Kia Niro по-късно ще получи версия, която ще се зарежда от битовата електрическа мрежа, се говори още по време на представянето на автомобила в Чикаго през февруари. Сега представители на компанията разкриват повече подробности. Междувременно продажбите на Niro Plug-in ще стартират през октомври-ноември 2017 г. и вместо литиево-йонна батерия с мощност 1,56 кВтч тази версия ще получи акумулатор с 8,9 кВт ч.
Актуалният Niro със 148 к.с. в САЩ все още не се продава, но се очаква това да стане през януари. Прогнозният му разход според американския комбиниран цикъл е 4.7 литра / 100 км.
За спестяване на гориво ще помогнат не само 1,6-литровият двигател с директно впръскване на горивото, който използва цикъла Аткинсън, литиево-йонната батерия и електрическото задвижване, а и спомагателният графичен дисплей, върху който е изобразено бавно растящо дърво.
Под предния капак на компактния кросоувър Niro Plug-in трябва да се появи почти същата система, която виждаме в зареждащия се в мрежата Ionoq с малко по-различни настройки.
Мениджърите прогнозират пробег на Niro Plug-in от 25-26 мили (40-42 км) само на електричество. Това е сравнимо с мощността на батерията и пробега на Ionoq (43-50 км в зависимост от цикъла) и повече, отколкото например, на Toyota Prius-Prime с пет врати (35 км). Всъщност японците имат намерение да удвоят този показател и да се изравнят с лидера – хечбека Chevrolet Volt (85 км, без ползване на двигателя с вътрешно горене).
Вчера, 15 декември, компанията KIA разказа, че е поставила рекорд на Гинес: стандартният компактен хибриден кросоувър е станал най-икономичен хибрид, като е пресякъл Щатите от океан до океан. Уейн Джъпдис от Калифорния и Робърт Уингър от Вирджиния са изминали 3715,4 мили (5979 км) от City Hall в Лос Аджелис до кметството в Ню Йорк, като са изразходвали 48,5 галона (183,6 литра) гориво, или 3.07 л/100 км.