Стандартният багажник е оборудван със система за товарене по релси
Kia възнамерява да влезе в средния сегмент и на комбитата. За тази цел на автомобилното изложение в Женева корейците разбулиха Kia Optima Sportswagon, който на практика се явява първото комби на марката от този клас. Сега вече и с цена от 25 990 евро.
Комбитата са европейски продукт, това признават и корейците, които изнасят много екземпляри за Европа. Наистина доскоро Kia нямаше представител в средния сегмент на комбитата, но това се промени по време на автомобилното изложение в Женева. След студията Sportspace през 2015, през 2016 следва серийната версия на Kia Optima Sportswagon, която ще бъде при търговците от 24 септември. Базовата цена се отнася за бензинов двигател с мощност 163 конски сили. За дизела и за GT все още няма обявени цени.
Багажникът на Optima Sportswagon поема 553 литра
Kia Optima Sportswagon надминава дължината (4 855 мм) и широчината (1860мм) на седана. Станал е също по-висок с 5 мм, височината е 1470 мм. Sportswagon е заимствал визията от седана, най-малко до А-колоната. Спортно елегантният стил на внушителната задна част придават новите източени LED задни светлини, наклоненото задно стъкло и леко наклонената линия на покрива. Ново конфигурираната престилка е приютила елемент на дифузор с овални тръби на ауспуха. Спортната визия на Kia Optima Sportswagon се допълва от олекотени джанти с размери от 16 до 18 цола.
Стигаме до определящите характеристики на комбито. Стандартният багажник е оборудван със система за товарене по релси. Долният ръб на багажника е разположен ниско долу, вратата на багажника се отваря автоматично със сензор при доближаване на ключа.
Kia не се задоволи със студията и с новата Optima, а действително пуска комби, което като при Cee’d получи и името Sportswagon. Той така и изглежда, най-вече в динамичното изпълнение GT, което крие под капака новия турбо двигател с директно впръскване, 245 к.с. и изпуска изгорелите газове през два извънбордови накрайника, които са имплантирани в задната престилка с визия на дифузор.
Директно отгоре е право пропорционалната задна част на комби с плоско задно стъкло и нарастващата линия на прозорците до сравнително широката D-колона. Тя не осигурява по-голяма видимост на водача по диагонал, а всъщност придава на Sportswagon индивидуална нотка.
Kia Optima Sportswagon с автоматична задна врата
Ако човек застане с ключа в джоба зад вратата на багажника, той автоматично се отключва и електрически се отваря, на практика когато сме с пълни ръце след пазаруване, само не трябва да се обръща гръб на Kia. Отворът под капака е достатъчен за високи хора, без да се притесняват и без да си ударят главата в ключалката, тези рискове са максимално намалени. Первазът на багажника е украсен с висококачествена метална бленда, багажното отделение разполага със завидните 553 литра под транспарант, който се намира в една касета, заедно с предпазната мрежа за високо натоварване. Все още не е ясно касетата къде ще се дене, когато облегалките на задните седалки се сгънат, макар че под пода на багажника има едно плоско отделение, но са съжаление то не е достатъчно голямо, за да побере касетата.
Обемът на максимално натоварване, при сгънати задни седалки, Kia все още не обявява. Но поради плоското задно стъкло, това няма да е от силните страни на Sportwagon, мостреният автомобил все още не разполага с места за закачане на предпазната мрежа зад предните седалки, такива точки има на тавана само зад задните седалки. Именно затова облегалките са комфортно разделени на две части в съотношение 40: 20.40 и посредством странични монтирани лостове те могат да бъдат отделени от багажното отделение. След това те лягат върху задната седалка, която образува само леко повдигната непрекъсната гладка повърхност. За се избегне търкалянето на по-малки предмети из багажника, когато шофьорът върти Optima GT по завоите, има система за закрепване и те могат да бъдат блокирани върху две надлъжно монтирани шини.
През есента с Kia Optima Sportswagon
Освен това огромното пространство за пътниците съответства на това на седана. Наистина, пътниците отзад се радват на повече място за главите, отколкото в конвенционалната Optima с нейната купевидна линия на покрива. Надценката за комбито от средния клас е някъде около 1000 евро.
По-голямата цена при всички случаи си струва, дори и само заради по-добрата препродажба, товарно-пътническите автомобили в този сегмент са особено търсени в Германия. Дори само заради плъгин хибридното задвижване, което Kia въвежда от тази година в лимузината, феновете на Sportswagon не е необходимо да се отказват, те просто трябва да изчакат до 2017.
Kia Optima Sportswagon със 141 и 245 к.с.
От гледна точка на инфотейнмънт, удобство и оборудване за сигурност, Sportswagon споделя всички характеристики на седана. Именно от него е заимствано и портфолиото на задвижване. Дизелът е само 1,7 CRDi със 141 к.с. и 340 Нм въртящ момент. По отношение на трансмисията, там изборът е между 6-степенна ръчна скоростна кутия и 7-степенна с два съединителя. Базовият бензинов е двулитров четирицилиндров двигател със 163 к.с. и 196 Нм, той се куплира с ръчна 6-степенна скоростна кутия или 6-степенна автоматична. Top двигателят в GT версията е двулитров турбо с 245 к.с. и 353 Нм, който разполага само с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Производството на Optima Sportswagon ще бъде в Корея.