За първи път компанията визуализира технологията в Женева
Корейският автомобилостроител Kia показва на автомобилното изложение в Париж Optima T-Hybrid. Новият хибриден модел залага на турбо дизела в комбинация с електрически мотор.
За база на новото хибридно задвижване служи добре познатият 1,7-литров турбо дизел, който е комбиниран в Optima с малък електро мотор. Електрическата енергия се осигурява от 48- волтова оловно-въглеродна батерия, която не се нуждае от активно охлаждане и по-лесно се рециклира. Освен това 48 V бордова мрежа, позволява наред с турбокомпресора на отработените газове, да се присади и електрически компресор. На борда има също така задвижван с ремък стартер-генератор. Все още не са оповестени данните за мощността на хибридно задвижване.
Kia за първи път визуализира технологията по време на автомобилното изложение в Женева по-рано тази година, заявявайки, че системата ще се предлага както в бензиновите, така и в дизеловите модели в близко бъдеще, което ще доведе до по-ниски емисии на CO2, като същевременно ще повиши мощността.
Визуално Kia Optima си остава непроменена, която в този случай е предвестник на нова технология. Хибридното задвижване все още е в стадий на развитие и ще намери приложение едва в следващото моделно поколение на Kia Optima.
Въпреки че инженерите на Kia Optima описват T-Hybrid все още като един концептуален автомобил, но технологията вече има приложение в четвъртото поколение Optima, който наскоро е бил забелязан по време на тестове преди планирания старт в края на следващата година.
Шефът на Kia Europe Майкъл Коул заяви: "Новата хибридна система е наша водеща технология за подобряване на ефективността на нашите модели, задвижвани с вътрешно горене. В бъдеще тази технология ще помогне на Kia за по-нататъшно намаляване на емисиите на автомобилния парк в Европа”.