Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Kia Ray: Лъч светлина

11.02.2010 13:21
Туит

Kia представи прототипа Ray на автомобилния салон в Чикаго. Първоначалните предположения за плъгин хибрид се оправдаха, като корейците обещават разход от 202 мили за галон (1,2 литра за 100 км).

За конструкцията на четириместния Ray (4400 х 1850 х 1360), който е базиран на серийния Forte, са използвани олекотени сплави и рециклирани материали. Зеленият акцент обаче е поставен върху силовия тракт, който комбинира 1,4-литров двигател с вътрешно горене (153 к.с.), електромотор (78 кВт) с литиево-полимерна батерия и безстепенна скоростна кутия. В зависимост от условията предните колела се задвижват от класическия мотор, от електрическия или едновременно от двата.

Според Kia тази конфигурация на хибридната система позволява на Ray да измине 50 мили (80,5 км) само на електричество и общо 746 мили (1200 км) с едно зареждане, като максималната скорост е 109 мили в час (175 км/ч). В идеални условия прототипът се нуждае само от 1,2 литра за 100 километра пробег.

За високата ефективност на Ray съдейства новата система за контрол над функционирането на алтернатора, специалните гуми с ниско съпротивление при търкаляне (195/50R20), соларните панели на покрива, ниският коефициент на челно съпротивление (0,25) и индикаторът за смяна на предавките. Друго интересно технологично решение е специалното покритие, което изолира купето и ограничава нагорещяването му от директната слънчева светлина.

В салона впечатление правят новата комуникационна система UVO за гласови и тъчскрийн команди, разработена съвместно с Microsoft, GreenEdge sаудиосистемата на Infinity с изключително нисък разход на енергия и воланът, който не е директно свързан с кормилната уредба, а използва електрическа схема.

На този етап няма информация дали Kia ще работи върху серийна версия на Ray.

Коментари
comments powered by Disqus