Съдейки по ранните тестове, прекроеният модел няма да успее за изложението в Женева
Четвъртото поколение на Kia Rio беше представено на автомобилното изложение в Париж през 2016 г. Сега в зимните тестове се вижда обновеният хечбек. Става дума за „глобалния “ вариант на модела с индекс YB.
Съдейки по ранните тестове, прекроеният Rio няма да успее за изложението през март в Женева. По-вероятно автомобилът да бъде представен през есента.
През 2019 г. в Европа са продадени 39 721 единици от Kia Rio, това е ариергардът на сегмента и осем пъти зад лидера Renault Clio (317 645). И опцията GT-Line не помогна. В САЩ, където Rio YB също е представен от седан, миналата година той продаде 24 961 бройки.
Маскировката не позволява да се види много. Но, може би, не бива да очакваме радикални промени, защото компанията харчи много повече енергия за развитието на SUV гамата. В най-добрия случай ще има нов дизайн на радиаторната решетка и модифициране на предната и задната оптика. В салона мултимедийната система може да бъде усъвършенствана.
Двигателната гама на Rio включва атмосферен 1,2 (84 к.с., 122 Нм, петстепенна механична трансмисия ) и 1,4 (99 к.с., 133 Нм, шестстепенна механична или четиристепенна автоматична кутия ), турбо двигател 1,0 (100 к.с., 172 Нм, петстепенна механична трансмисия или 120 к.с., 172 Нм, шестстепенна механична и седемстепенна роботизирана предавателна кутия по избор). До лятото на 2018 г. все още имаше дизел (77 или 90 к.с., 240 Нм, шестстепенна механична трансмисия). В САЩ има само атмосферен 1,6 (122 к.с., 152 Нм), комбиниран с вариатор IVT. Дизелът едва ли ще се върне, но добавянето на умерена хибридна система към някои двигатели е възможно. Междувременно родственият компактен Hyundai i20 в началото на март на автосалона в Женева ще бъде представен като ново (трето) поколение.