Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Kia Soul EV: Положителен заряд

20.08.2015 21:27
Туит

Представяме ви първите си впечатления от Soul EV

Soul EV определено прави впечатление с появата си по улиците – от една страна защото моделът сам по себе си може да се похвали с доста нетрадиционен и характерен дизайн, а от друга човек е трудно да не забележи специфичните екстериорни акценти на електрическата версия. Предните светлини, броните и покривът се открояват с контрастен син цвят, 16-цоловите алуминиеви джанти са със специална обтекаема форма, а на мястото на предната решетка сега се намира лакиран панел, чиято лява половина се отваря посредством бутон на таблото и осигурява достъп до извода за зареждане.

В унисон с белия основен цвят на каросерията, просторният интериор също е решен в светли тонове и се откроява с декорации от блестящ бял лак. Цветовите решения в обзавеждането на салона имат не само дизайнерска цел – те помагат срещу твърде бързо и силно загряване на пътническата кабина от слънчевата светлина, а това предполага по-рядко включване на климатика, респ. по-малък разход на електроенергия. Идеята обаче има и някои чисто практически минуси – светлото табло се отразява твърде силно в челното стъкло и това понякога е доста неприятно.

Една от особено приятните изненади в този автомобил е обстоятелството, че като маниер на управление той всъщност е доста близък до това, което сме свикнали да виждаме в „обикновените” автомобили – трансмисията се управлява от конвенционален скоростен лост, чиято единствена особеност е наличието на режим „B”, в който рекуперацията на енергия при спиране и движение по инерция става значително по-интензивна, управлението и спирането не изискват никакво привикване. Бързо се свиква и с начина, по който човек трябва да борави с тяговия педал, за да не прахосва излишно количество енергия и същевременно с това да се радва на добра динамика. Ускорението е повече от прилично, като при пълно оползотворяване на възможностите на 81-киловатовия електромотор дори се стига до отривисто превъртане на гуми. В реални условия пробегът с едно зареждане на батерията се движи между 160 и около 200 километра, в зависимост от условията, в които се кара автомобила, както разбира се и от стила на водача – добро постижение за електромобил от категорията на Soul EV.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Soul ЕV е отлично оборудван и приятен за шофиране автомобил, който може да се похвали с повече от приличен пробег с едно зареждане на батерията. Подобно на останалите версии на Soul, настройката на ходовата част би могла да бъде и по-сполучлива.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus