В своето четвърто поколение Kia Sportage е станал по-добър отвсякога. Първи впечатления
Новата Kia Sportage си проправя път през заснежените планински проходи, сякаш е създадена точно за тях и точно за това време на годината. Управлението изненадва приятно – директно, но не нервно, спокойно, но не тромаво и, не по-малко важно, с чудесна обратна връзка за случващото се между предните колела и пътя. Корейските инженери очевидно са научили урока си за отличен – толкова консистентно усещане от водимостта досега сме срещали съвсем рядко в модел на Kiа или Hyundai.
Смели обещания
Динамично настроеното кормилно управление е част от стандартната екипировка за ниво на оборудване GT, същото се отнася и за окачването със спортна настройка, което има за цел да намали страничното накланяне на каросерията в завой, запазвайки добрия комфорт на возене. Звучи прекрасно, но в реалността е изпълнимо само от части – не защото от Kia не са се постарали, а защото техните инженери все пак не са магьосници и не могат да прекрачват границите на технически изпълнимото. По-важното обаче остава това, че, както споменахме още в самото начало, 1,7-тонният Kia Sportage е приятно чевръст и се катери енергично по сложния профил на алпийските пътища. При подаване на повече газ при излизане от острите завои двойното предаване върши работата си доста ефективно и осигурява надеждно сцепление, поради което автомобилът постига добро темпо на движение при запазване на високото ниво на сигурност.
Двулитровият дизелов мотор притежава внушителен максимален въртящ момент от 400 нютонметра и мощност 184 к.с. – впечатляващи показатели, които в реални условия действително правят представянето на Kia Sportage доста енергично. Тягата при ускорение е много уверена, а маниерите на работа на двигателя са достатъчно култивирани. Клиентите на модела в много от случаите комбиринат този мотор с автоматична трансмисия, което не е никак лошо решение – макар да разполага само с шест степени, трансмисията с класически хидравличен преобразувател на въртящия момент е добре напасната към характеристиките на задвижващия агрегат и съчетава прилична пъргавина с плавен комфорт при превключване – като съвсем според очакванията акцентът пада повече върху комфорта, отколкото върху чевръстото поведение.
Удобен, практичен и без излишни усложнения
Седалката на водача е удобна, разположението й – също, а възможностите й за регулиране трудно ще оставят неудовлетворени желания. В резултат на това позицията зад волана е много удобна за дълги преходи, а липсата на изненади в ергономично отношение всъщност е добра новина – големият сензорен екран на средната конзола е модерен и удобен за използване, но голяма част от функциите продължават да се управляват с големи, смислено подредени и прегледно означени бутони. Това може би няма да допадне на онези купувачи, които обезателно настояват всичко в техния автомобил да се управлява подобно на таблет или смартфон, но за всички останали ергономията в този автомобил е на наистина добро равнище – в случаи като този простите решения си остават по-добри и по-устойчиви във времето.
Междуосието е удължено с 30 милиметра, а задните места са получили богати възможности за настройка, така че в зависимост от моментните нужди Kia Sportage може да осигури на обитателите на своя интериор повече място на втория ред или пък повече товарно пространство. Богат е изборът и по отношение на модерните системи за подпомагане на водача – моделът може да бъде поръчан с асистенти за наблюдение на мъртвия ъгъл, за спазване на лентата на движение и за предупреждение от опасност.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
По-добър, по-елегантен и все така удобен за всекидневна употреба
С по-високо качество на изработка, по-богати възможности за оборудване и по-добра функционалност, Kia Sportage отваря следващата страница от своята успешна история. Корейците залагат повече на надеждността, отколкото на стремежа за обезателно перчене с най-модерните технологии – и подходът им изглежда напълно разумен.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт