Зад волана на атрактивния кросоувър на базата на актуалното поколение на Kia Ceed
Появата на модел като XCeed без всякакво съмнение е прекрасна новина за всеки търговец на Kia – просто защото още самата „рецепта“, по която е създаден този автомобил, му гарантира добри продажби. А концепцията му е колкото обичайна предвид продължаващия ръст на SUV и кросоувър моделите във всички сегменти, толкова и успешна от пазарна гледна точка – на основата на стандартния Ceed корейците са създали един чудесно изглеждащ модел с увеличен клиренс и приключенска визия. XCeed стандартно стъпва на внушителни 18-цолови колела, а предизвикателната му стилистика успява да накара завиден брой хора да се обръщат след него. Всъщност въпросният факт сам по себе си е достатъчно ясно обяснение защо стратезите на марката прогнозират, че на определени пазари на новия вариант ще се падат около половината продажби на цялото моделно семейство Ceed.
Един по-различен Ceed
Впечатляващо е да се проследи как наред с класическите за кросоувърите атрибути по каросерията дизайнерите на Kia са прибавили и допълнителна доза динамика в излъчването на автомобила – пропорциите на XCeed са подчертано атлетични от всяка перспектива. Моделът изглежда едновременно внушителен и спортно-агресивен, което с положителност ще допадне на мнозина.
Вътре откриваме добре познатата от останалите версии на модела сполучлива ергономична концепция, която е обогатена с дебютиращата именно в XCeed нова модерна инфо-развлекателна система с 10,25-инчов сензорен екран в горния край на средната конзола, който може да се похвали с 3D изображения на картите от навигационната система. Независимо от по-ниската спрямо стандартния хечбек линия на покрива мястото за пасажерите е напълно задоволително, включително и на втория ред седалки. Оборудването специално при върховото ниво е откровено разточително, а стилният дизайн се допълва от някои симпатични детайли в контрастен цвят.
Само с предно предаване
Подобно на много други модели със сходна концепция за задвижването XCeed разчита единствено на предните си колела, тъй като платформата, на която е изграден автомобилът, към момента не позволява изпълнения с двойно предаване. Радващо е да се отбележи, че по-високата каросерия не е променила с нищо директните и точни реакции на кормилното управление, а накланянето на автомобила в завои е минимално. Возенето е по-скоро стегнато, което не е изненада предвид обутите с нископрофилни гуми големи джанти.
Тестовият автомобил се задвижваше от върховия за модела 1,6-литров бензинов турбоагрегат с мощност 204 конски сили и максимален въртящ момент 265 нютонметра, който се достига още при 1500 оборота в минута. В комбинация със седемстепенната трансмисия с два съединителя задвижването е едновременно енергично и доста комфортно. За любителите на спортното ускорение мощният мотор е добър избор, но в интерес на истината с оглед на сцеплението на предните колела човек би могъл да остане напълно доволен и от някой от по-слабите агрегати, които и без руго са по-изгодни от финансова гледна точка.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Kia