Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Китай стана пазар номер 1 в света

09.07.2009 12:31
Туит
Китай стана пазар номер 1 в света

Азиатците отчитат 48% ръст през юни, обясняват го с небивалия бум в кредитирането.

Продажбите на нови леки автомобили в Китай са скочили с 48 процента през юни на годишна база, показват публикувани предварителни данни. Най-вероятно те ще бъдат потвърдени и от официалната статистика идната седмица.

Това превръща азиатската държава в най-големия национален автомобилен пазар в света за момента. От началото на годината в Китай са продадени 6.1 млн. автомобила - с 18 на сто повече от същия период на 2008. Дори най-оптимистично настроените анализатори са учудени от подобен ръст в разгара на глобалната криза. Някои дилъри вече докладваха недостиг на автомобили, а джойнтвенчърите на западноевропейски производители като BMW и VW не смогват да задоволят търсенето.

Основите на сегашния бум бяха заложени от китайското правителство, което още през януари обяви сериозни данъчни отстъпки за малки автомобили и специални субсидии при покупка на кола в по-слабо развитите земеделски райони. Сега обаче значителен ръст отчитат дори и такива сегменти на автомобилния пазар, които не попадат в обсега на правителствените поощрения.

Вероятно част от обяснението е и небивалият кредитен бум в страната - миналата седмица излязоха данни, че за първото полугодие отпуснатите кредити са за 1,084 млрд. щ. долара, или с 210 процента повече от аналогичния период на 2008 година.

Коментари
comments powered by Disqus