Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Китай вече диктува автомобилната мода

05.05.2010 17:43 1
1
2571873273
Туит

От десетилетия насам желанията на американските клиенти влияят върху производството на автомобили по целия свят. През последната година обаче ситуацията се промени коренно.

Широкото разпространение на екстри като климатика и автоматичната трансмисия, поставките за чаши и разточителните SUV модели се дължи именно на щатския вкус, коментира електронното издание autonews.com. Но появата на нови ключови потребители в световен мащаб вече измества насочеността към удовлетворяване на американските претенции.

Китай замени САЩ на трона на най-големия автомобилен пазар и производителите опитват да спечелят клиентите в азиатската страна. Така предпочитанията на китайците започнаха да диктуват дизайна и екстрите в моделите предлагани на останалите пазари по света, дори и в САЩ.

И това не е случайно. Китай изпревари САЩ като най-голям автомобилен пазар с увеличение на продажбите за 2009 спрямо 2008 г. с 46% до 13.64 милиона продадени автомобила. Само за първите четири месеца на тази година продажбите там са скочили с цели 72% до 4.61 млн. Някои анализатори очакват темповете на растеж да се успокоят, докато друга голяма част от тях предвиждат покачване с между 20 и 30% за цялата година.

Сред предпочитанията на китайските потребители са просторните задни седалки и удължено междуосие, технологичните екстри като жакове за iPod и видео екрани, консервативни цветови решения, изобилие от хром и всеки автомобил, който притежава величествен вид.

За удовлетворението на новия си основен таргет General Motors дори създаде план за удовлетворение на китайското влияние в американски стил. „Наричаме го К-фактор“, обяснява главният директор на дизайнерския екип в компанията Ед Уелбърн при представянето на последната линия на Buick, разработена от студиото на производителя в Шанхай.

„Той е повлиян от характерните нефритени скулптури, калиграфията и древните изкуства в страната“, допълва Уелбърн на автомобилното изложение в Пекин, където GM показа 37 модела и няколко концепта. „К-фактор се изразява с характерни линии, започващи от фаровете и свършващи в стоповете, детайлни колела и деликатно изваяна радиаторна решетка.“

Според Уелбърн идеален пример за новата китайска мода е моделът на Buick LaCrosse, който ще се предлага по целия свят.

GM и останалите производители нямат голям избор и трябва да се посветят в изпълнението на китайските желания. Тяхното удовлетворение става все по-значимо с неутолимия и нарастващ глад на местния автомобилен пазар.

Клиентите в цял свят може да усетят удобството на по-големите задни седалки не само в продуктте на GM, а и в тези на всички производители, участващи на огромния китайски пазар.

Тенденцията се налага, защото в азиатската страна голяма част от собствениците на автомобили се возят отзад и разполагат с частен шофьор. Така логично те искат повече комфорт и екстри, изразяващи се в полулегнала позиция с повече място за краката, екрани в подглавниците на предните седалки с възможности за управление на мултимедията, както и индивидуални решения за настройките на климатика.

„Китай затруднява всички в бизнеса с предизвикателството как да направим задната седалка също толкова атрактивна колкото предната“, обяснява маркетинговият директор на Ford Джим Фарли.

Луксозните марки отговарят на това желание с пускането на модели с по-дълга база или с увеличаване на пространството отзад. За вече приключилото автомобилно изложение в Пекин BMW представи по-дълга версия на своята пета серия, а Mercedes направи същото със своята E-класа. Тези автомобили са специално разработени за китайския пазар, но имат потенциала да се превърнат в световна тенденция.

Маркетинговият директор на BMW Йън Робъртсън припомня как първоначално американският екип на компанията е отказал да получи създадената за Китай по-дълга версия на Rolls-Royce Phantom. За разлика от клиентите в Азия, тези в САЩ предпочитат да карат своите автомобили, а освен това и моделът на аристократичната марка е достатъчно голям и широк отвътре. Въпреки това сега BMW продава с успех дългия Phantom в Америка.

„Представихме модела на местния пазар по-скоро като експеримент, но веднага дългата база завзе 10-15% от поръчките. Тогава научихме важния урок, че идеите от един регион могат да се приложат в друг. Променящите се желания на потребителите не бива да бъдат подценявани“, обяснява Робъртсън, цитиран от autonews.com.

Китайските желания не важат само за премиум сегмента. Пример за това е новият 1.0-литров двигател на Ford от фамилията EcoBoost, разработен специално за младите шофьори в страната, които желаят малък и ефективен автомобил. Моторът ще бъде представен на всички пазари на марката, като дори ще бъде внедрен в моделите за САЩ.

Mazda превърна своя компактен модел 2 от хечбек и в седан, защото китайските клиенти предпочитат този тип каросерия. Идеята се оказа много добре приета и компанията увеличи производството за цяла Азия.

„Масовите производители на автомобили като Hyundai, Volkswagen и Buick са изправени под натиск за вкарването на повече екстри в моделите си. Те са силно конкурирани от местните компании BYD и Geely, които предлагат продуктите си на по-ниски цени“, обяснява анализаторът на азиатския и тихоокеански пазар Джей Скот Лапрайс. Според него тази тенденция ще се разпространи и ще бъде от полза на клиентите по целия свят.

„Китайските марки успяват много бързо да се адаптират към местното търсене. Чуждите компании, особено тези в ниския и средния клас, ще трябва просто да предлагат повече екстри“, категоричен е Лапрайс.

Коментари

анонимен
mnogo hubava statiq!

comments powered by Disqus