Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Китайската компартия разследва концерна FAW Group

17.03.2015 10:41
Туит
Китайската компартия разследва концерна FAW Group

Ръководителят на автомобилния гигант е арестуван по обвинения в корупция

Централната комисия за проверка на дисциплината на комунистическата партия на Китай обяви започване на разследване срещу шефа на една от най-големите китайски автомобилни компании - FAW Group. Сюй Цзяни е обвинен за „сериозни нарушения на партийната дисциплина и закона”. Според хонконгския вестник The South China Morning Post той  е бил задържан от властите.

В неделя стана известно арестуването на обвинения бизнесмен в корупция, ръководител на една от най-големите компании в автомобилната индустрия в  страната - FAW Group. Сюй Цзяни, шеф на компанията и по съвместителство председател на партийния комитет във FAW Group, е обвинен за „сериозни нарушения на партийната дисциплина и закона”, както става ясно от съобщението на Централната комисия за проверка на дисциплината. Тази формулировка обикновено се използва в случаите, когато става дума за корупция.

Държавната FAW Group със седалище в Чанчун е създадена през 1953 г. с помощта на СССР, а след това е наречена „Автомобилен завод № 1”. Там произвеждат легендарния за Китай камиона Цзефан  (аналогичен на съветските ЗИС-110) и лимузини за партийния и държавен елит - Хунци. Актуалната лимузина L5 е най-скъпата кола, произвеждана някога в Китай. Нейната цена е най-малко 5 милиона юана (799 000 щатски долара.). В момента компанията е част от „Голямата четворка” китайски автопроизводители, нареждайки се на трето място по производство. Компанията произвежда чрез смесени предприятия автомобили Volkswagen, Toyota и камиони General Motors.

Представител на FAW Group отказа да коментира разследването срещу Сюй Цзяни, като се позовава на липсата на подробна информация. Въпреки това, според вестника Хонконг The South China Morning Post, Цзяни е бил задържан. Очевидно той е арестуван в Пекин, където участва на заседание на Националния народен конгрес – върховният законодателен орган на Китай. Той дори е говорил по време на заседанието, като очертава плановете на компанията за появата на борсата. Преди да направи това, каза Цзяни, че  компанията трябва да реши редица вътрешни проблеми.

Агенция Bloomberg припомня, че задържането на един от шефовете на водещи китайски производители е свързано със съобщение през октомври миналата година на държавната информационна агенция Синхуа, в което се казва, че същата тази Централна комисия за проверка на дисциплината на комунистическата партия на Китай е споменала за възможност за разследване на евентуални нарушения във FAW Group.

Акциите на FAW Car Company Limited – публично подразделение на FAW Group, които се търгуват на фондовата борса Шенжен, паднаха с 6% вчера.

Коментари
comments powered by Disqus