Увеличението в търсенето се дължи на двойното намаляване на данъка върху покупката
Продажбите на леки автомобили в Китай през септември са се увеличили с 28,9% до 2 268 300 единици. Според Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) през първите девет месеца на 2016 г. китайският автомобилен пазар е нараснал с 15% до 16 752 000 автомобила, като той остава най-големият в света. Увеличението в търсенето се дължи на двойното намаляване на данъка върху покупката на нови превозни средства с двигател с работен обем до 1,6 литра, чийто дял надвишава 70%.
Volkswagen и неговите смесени предприятия увеличиха продажбите си с 20,1% до 382 300 превозни средства. А продажбите на леки автомобили на концерна General Motors на местния пазар през септември са в размер на 343 773 единици – увеличението е с 16% спрямо година по-рано.
Според прогнозата на CAAM през 2016 г. китайският автомобилен пазар ще нарасне с около 6% в сравнение с предходната година, когато бяха продадени 21 146 000 автомобила. Известно е, че в условия на намаляване на търсенето китайските власти през октомври 2015 решиха да намалят наполовина данъка върху покупката на нови превозни средства с обем на двигателя до 1,6 литра до края на 2016 г. Междувременно поддържането на търсенето продължава да допринася за продължаващото преселване към големите градове. Освен това ръстът на продажбите на нови автомобили може да ограничи отслабването на китайската икономика, както и политиката на властите на китайските мегаполиси да ограничи регистрациите на нови автомобили в рамките на борбата срещу замърсяването и задръстванията.