Компанията трябва да продава по 380 000 автомобила, за да излезе на печалба.
Китайският производител Geely, който е новият собственик на Volvo, заяви желанието си шведската марка да се конкурира с BMW седма серия и Mercedes S-класа в най-високия сегмент на луксозните лимузини.
Председателят на борда на компанията Ли Шуфу обясни, че Volvo ще се изправи срещу германските лидери в класа с конкурентен модел.
„Бихме искали да правим автомобили от по-високо ниво, които да се изправят срещу S-класата на Mercedes и седма серия на BMW. Имаме нужда от продукт, представящ ни в този сегмент“, каза той пред Reuters. В момента най-големият модел на шведите е S80, чиито продажби са далеч зад тези на лидерите като Audi A8 и Mercedes S-клас.
Ли обясни, че марката трябва да продава около 380 000 автомобила годишно, за да излезе на печалба и много повече, ако иска да бъде реален конкурент на пазара. За 2009 г. продажбите на Volvo възлизат на 335 000 автомобила.