Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Koenigsegg в Женева: Чудовища за писти и шосета

04.03.2015 21:52
Туит

Koenigsegg е безспорният цар на конските сили в Швейцария. Наред с напълно извънземната Regera шведският производител представя на автомобилното изложение в Женева Agera RS, една пригодена за писта версия с невероятни 1160 к.с. За нея се твърди и че е подходяща за всекидневно шофиране. Как става това?

На пръв поглед Koenigsegg Agera RS би могъл да бъде сбъркан с друг подобен автомобил. Близнакът е от същата марка и се нарича One:1. Agera RS е заимствала някои части от развиващия 1360 к.с. One:1. Сферата на приложение на RS също наподобява тази на още по-екстремния швед – от Koenigsegg твърдят, че Agera RS се чувства у дома си преди всичко на пистите.

Тунингован 5-литров V8 с два турбокомпресора с 1160 к.с. в Agera RS

Сърцето на RS е същото като на нормалната Agera, ако изобщо може да се говори за нормално в този клас на мощност. Тежащият само 189 кг петлитров V8 мотор с мазилна система със сух картер е подложен на налягането на два турбокомпресора с керамични сачмени лагери, и по-точно, на 1,3 бара, когато работи с бензин, и 1,4 бара при употреба на E85. Това гориво се състои от 85% биоетанол и 15% обикновен бензин.

За разлика от One:1 или серийната Agera (1130 к.с.), RS достига максималната си мощност вече и с обикновен бензин, е не само с E85 – все пак Agera RS работи и с двата вида гориво. Невероятните 1160 к.с. се достигат при 7800 об./мин, а максималните обороти са 8250 в минута. Един литър работен обем при Koenigsegg Agera RS генерира мощност от 232 к.с. Само за сравнение: Чисто новото Porsche 911 GT3 RS има 125 к.с. на литър, което е с над 100 к.с. по-малко, но всмуква свободно въздух в горивните камери, без компресиране.

Agera RS осигурява максимален въртящ момент, за който атмосферните двигатели могат само да мечтаят. Петлитровият V8 достига впечатляващите 1280 Нм при 4100 об./ мин, а още при 2700 об./ мин тягата е 1000 Нм. Цялата мощ се изпраща към задния мост посредством 7-степенна трансмисия с два съединителя.

Активна аеродинамика и 485 кг притискащо налягане

Въпреки че Ейдриън Нюи не е подписал договор с Koenigsegg, аеродинамиката на Agera RS е не по-малко впечатляваща, отколкото при състезателните болиди на Red Bull. Тежащият в заредено състояние малко под 1,4 тона автомобил тежи при 250 км/ч близо 1,9 тона. 485 кг е притискащата аеродинамична сила върху Agera RS при това темпо. Тя се генерира с помощта на подвижни управляеми крила, активен спойлер, както и заимстваното от One:1 активно дъно под шасито.

Koenigsegg Agera RS също е с редуцирано тегло. Модифицираното шаси, новият микс от части на каросерията, намалената и олекотена шумоизолация правят RS по-лек от R- и S.моделите на Agera.

Koenigsegg Agera RS с с функции за ежедневието

За да се придадат на 1160-конната карбонова писия качества за – да я наречем така – всекидневна употреба, Agera RS разполага с някои интересни придобивки. Към тях се числи например системата Noselifting, която повдига предницата до около 150 мм просвет. Клиентите могат да си поръчат допълнително самонивелираща система, която да регулира просвета автоматично. На разположение е също така и активна шумоизолация, ако все пак някой реши, че V8 агрегатът реве твърде силно.
Koenigsegg Agera RS дебютира на автомобилното изложение в Женева. Шведската манифактура за хиперспортни автомобили ще произведе общо 25 екземпляра, от които десет са вече продадени. По отношение на цените Koenigsegg все още нищо не е обявил, но за по-малко от 1,5 милиона евро едва ли ще може да се купи нещо – толкова вече струва Agera R. А купувайки Agera RS, клиентът се сдобива с автомобил, който лесно може да бъде сбъркан с One:1.
Как ли ще се представи Agera RS на Нордшлайфе? Отдавна се носят слухове, че шведите имат намерение да отнемат рекорда на Porsche 918 Spyder (6:57 мин).

Шведски крал с 1500 к.с. 

Забравете Bugatti Veyron, Ferrari La Ferrari, Porsche 918 или McLaren P1! Ако критерият за сравнение са конските сили, Koenigsegg Regera е неоспорим лидер. Името на модела "Regera" е изведено от шведската дума със значение „царувам” – и точно такива са намеренията на новото оръжие на производителя на малки серии от свръхмощни чудовища.

За да се стигне до спиращите дъха данни за мощност „много над 1500 к.с.”, са били нужни, разбира се, няколко технически трика. Конструирайки задвижването, инженерите са свързали един 5,0-литров V8 с цели три електромотора. Вместо обичайно интегриране на електрически силов агрегат в задвижващия тракт две от електрическите машини отдават мощността си директно на отделните задни колела.

Благодарение на свързването им със задвижващия мост без скоростна кутия или някакъв друг предавателен механизъм, могат да бъдат избегнати загубите на мощност, които според Koenigsegg обикновено стигат до 50%. Третият електродвигател е съединен с коляновия вал, за да запушва дупките във въртящия момент на двигателя с вътрешно горене. Енергията за електромоторите се доставя от 620-волтов акумулаторен пакет с капацитет от 9,27 кВтч.

Необичайното електрическо задвижване тежи 88 килограма, което повишава общото тегло на Regera до 1420 кг – значително повече, отколкото при останалите леки бегачи на Koenigsegg. Но добавката си заслужава – само електрическата мощност влиза в общата сметка с преизчислени 700 к.с. Така се стига до умопомрачителната системна мощност от много над 1500 к.с.

0–400 км/ч за по-малко от 20 секунди

„Това са над 300 к.с. повече, отколкото при следващия по сила хибриден съперник”, съобщават гордо от Koenigsegg. За премиерата на Женевския автосалон шведската фабрика е приготвила още няколко предварителни динамични характеристики: спринтът от място до 100 км/ч трае 2,8 секунди, от 150 до 250 км/ч изминават 3,2 секунди, а от място до 400 км/ч отнема по-малко от 20 секунди. Имате ли още въпроси?

И по отношение на аеродинамиката шведският крал се е запасил с няколко хитри трика. Задното крило се издига с електрически механизъм, а при ниски скорости става изцяло невидимо, потъвайки в прибраната задна част. Освен това всички отвори по каросерията могат да се затварят автоматично според условията при движението. За зрелищен ефект на паркинга „трансформър” функциите могат да бъдат стартирани и чрез смартфон.

Цената на луксозно обзаведения суперспортист все още не е обявена. Вече е решено обаче, че от Koenigsegg Regera ще бъдат произведени не повече от 80 екземпляра.

 

 

Коментари
comments powered by Disqus