Задвижван от 8,0-литров двигател W16 с четири турбини, който развива мощност от 1001 к.с.
Преди почти 15 години Bugatti Veyron 16,4 достигна 407 км/ч при хомологационни тестове и така се превърна в най-бързия сериен спортен автомобил в света.
Когато през 2000 г. Фердинанд Карл Пийх представи проекта Veyron, австрийският инженер ракри числа и автомобил като никой друг. Модел, който трябваше да има мощност над 1000 к.с. (нечувано за серийно превозно средство) и способен да постигне максимална скородт повече от 400 км/ч.
Пет години по-късно, няколко месеца преди старта на производството, Bugatti Veyron 16,4 е изпратен на пистата, за да потвърди очакваното от него изпълнение. На 19 април 2005 г. на пистата Ехра-Лесиен, Германия, присъства "TÜV Süd" със своите измервателни уреди за запис на изпълненията на Veyron 16,4, поверен на Уве Новацки, тестовият пилот на Bugatti. 56-годишният Новацки е готов зад волана. Той редовно управлява спортни модели, разработени от други производители, по този деветкилометров маршрут, състоящ се от три широки ленти.
Bugatti Veyron се задвижва от 8,0-литров двигател W16, оборудван с четири турбини, който развива мощност от 1001 к.с. и 1250 Нм и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 сек, от 0 до 200 км/ч в 7,3 сек и му позволява да достигне скорост от 300 км/ч (старт спиране) само за 16,7 сек. Нечувано по онова време. Остава да се види каква максималната скорост може за достигне хиперавтомобилът от Молсхайм .
Преди да потегли по пистата, Уве Новацки активира втория ключ от Veyron 16,4, наречен Speed Key, който ще му позволи да премине в режим Topspeed и по този начин да достигне максималната скорост. В допълнение към впечатляващата си мощност, Veyron 16,4 има активна аеродинамика, която трансформира външната си част при скорост над 220 км /ч, благодарение на хидравлична система, позволяваща на шасито да се спуска, да променя наклона с два градуса на задния спойлер и за затвори въздушните клапани, за да намали съпротивлението на въздуха.
След като първият неуспешен тест приключи с максимална скорост от 380 км/ч, Уве Новацки поема по пистата и променя своето шофиране, за да се възползва максимално от условията, предлагани от немската писта, съставена от големи завои, последвани от дълги прави участица .
"Автомобилът беше много тих, много добре настроен и веднага усетих, че двигателят може да освободи невероятна мощност", казва Уве Новацки, който си спомня тези моменти днес. „Постепенно тествах какъв е правилният диапазон на скоростта. На първата обиколка влязох с 230 км/ч в завоя, което беше твърде бързо и автомобилът стана нервен. Взех втората крива при 220 км/ч и автомобилът беше по-стабилен. Преди да изляза от завоя, напълно ускорих, за да извадя от Veyron 1001 к.с. Бях изумен като видях, че автомобилът остава стабилен, неподвижен и безопасен при скорост 400 км/ч. “
Измервателните уреди на германския сертификационен орган TÜV Süd записват преминаванията на Veyron в двете посоки и отчитат резултатите. Хиперавтомобилът от Молсхайм пресича бариерата от 408 км/ч, но скоростта, показана на регистрационната карта на автомобила , в крайна сметка ще бъде 407 км/ч. Целта е постигната. „Изключително чувство беше да присъствам на този подвиг“, казва Уве Новацки.
Постижението на Уве Новацки и Veyron 16,4 ще проправи път за други рекорди на Bugatti. Оптимизираната версия на Veyron 16,4, моделът Super Sport с мощност 1200 к.с., ще бъде пилотиран през 2010 г. от Пиер-Анри Рафанел със скорост 431 км/ч, след това през април 2013 г. версията Grand Sport Vitesse на Veyron ще постигне скоростен рекорд за хомологиран пътен автомобил роудстър (с 408,84 км/ч). Съвсем неотдавна , Chiron Super Sport 300+ вдигналетвата много високо, пак на пистата Ехра -Лесиен Ehra-Lessien, със скорост от 304,773 мили в час/ 490,484 км/ч.
„Днес това постижение все още е невероятен подвиг за Bugatti“, потвърждава Стефан Винкелман, президент на Bugatti. „След като е е първата марка, която надхвърли 300 мили в час, Bugatti отново вписа името си в учебниците по история“.
След това Стефан Винкелман потвърди, че производителят окончателно е обърнал страницата със скоростните рекорди, историята и имиджът на Bugatti ще останат всичко, което е свързано с тези необикновени рекорди .