Компактните модели с напомпани мускули вече не са това, което бяха. Днес върховите версии на автомобилите от този сегмент се пъчат с между 250 и 305 конски сили – показатели, които през осемдесетте бяха привилегия само на расовите спортисти.
Както много други неща в живота, конските сили също се променят непрекъснато. Сякаш беше вчера, когато 110-те добре тренирани жребци на Golf GTI бяха достатъчни, за да го превърнат в истински състезател сред себеподобните му. Днес тази мощност е малко повече от тази на базовия двигател за модела...
O tempora o mores!
Направо не е за вярване какво се случва в компактния клас: днес най-насъсканите играчи в сегмента мобилизират между 250 и 300 к.с., пред които дори актуалното издание на GTI с неговите 210 коня изглежда не чак толкова респектиращо. Впускайки се в битката за превъзходство сред компактните атлети, от VW изваждат на ринга зловещия Scirocco R с 265 к.с. и начална цена 33 475 евро. В първия си сравнителен тест за auto motor und sport той се изправя срещу BMW 130i (258 к.с., 34 600 евро), Ford Focus RS (305 к.с., 35 900 евро), Mazda 3 MPS (260 к.с., 27 490 евро), Renault Mеgane Coupе RS (250 к.с., 26 650 евро) и Seat Leоn Cupra R (265 к.с., 30 190 евро).
Вероятно се питате защо Golf R не е тук лично, за да защити честта на марката в сегмента, основан навремето от GTI? Отговорът е кратък и ясен – защото той щеше да бъде единственият модел с двойно задвижване в тестовата шестица. Поради тази причина решихме да се спрем на топверсията на Scirocco – модел, който в крайна сметка от техническа гледна точка си остава Golf, облечен в каросерия на купе. Обстоятелството, че нашият претендент разполага с пет конски сили по-малко в сравнение с Golf R, едва ли има съществено значение. Казваме това, защото в настоящото сравнение значение имат не само възможностите на автомобилите при каране с газ до дупка, но и тяхното представяне като смислен избор за всекидневна употреба.
Така да се каже, търсим нещо, което на теория (а и на практика) обикновено не съществува - някакъв вид еквивалент на мил и внимателен господин с широки рамене и приятни черти, който да се грижи за двете деца в семейството, докарвайки едновременно с това завидни финансови приходи на домакинството. Тъй като при автомобилите намирането на идеалния баланс все пак изглежда доста по-постижимо, отколкото при хората, смятаме идеята си за резонна.
На модния подиум
За щастие от VW са се постарали Scirocco да не залитне твърде много по посока на показния тунинг, сигнализиращ за псевдо спортен нрав. Промените се ограничават до уголемени въздухозаборници отпред, 18-цолови колела, спойлер в края на покрива и два внушителни хромирани ауспухови накрайника под задната броня. Отвътре впечатление правят перфектно проектираните спортни седалки и проблясващите в синьо стрелки на контролните уреди. Всъщност това са нещата, по които можете да разпознаете най-могъщия представител на семейството Scirocco, който се продава срещу не точно народната цена от 33 475 евро.
Заедно с Mеgane Coupе моделът автоматично губи ценни точки в класирането заради концепцията тип купе, която автоматично предполага по-ограничена функционалност. Съвсем логично е, че двете купета трудно могат да се мерят по практичност с високите каросерии на Focus и Leоn, още повече че Seat и Mazda се предлагат с четири врати, като по този начин стават още по-удобни за всекидневна и дори семейна употреба.
Плюсовете, които Mazda 3 MPS печели с тези си предимства обаче, донякъде губят тежестта си, когато нещата опрат до активната безопасност – спирачната система с 320-милиметрови дискове отпред не може да се похвали с особено добри резултати и определено отстъпва на опонентите. От Ford също има какво да се желае, що се отнася до сигурността – той не предлага нито дневни, нито завиващи светлини. Когато създателите на този радикален спортист чуят думата „сигурност”, те очевидно я асоциират по-скоро с невероятните спортни седалки тип черупки на Recaro, снабдени с подготовка за монтиране на четириточкови колани. И вероятно имат право - все пак от Ford са наблегнали на извличането на колкото се може повече от състезателните гени на Focus и са доближили автомобила максимално близо до моторните спортове. При RS рали акценти като масивните спойлери, огромните въздуховоди, издутите прагове и дифузора в задната част не са някакъв вид поза, а напълно функционални детайли.
Да запретнем ръкави
С увеличаването на налягането на турбокомпресора ситуацията във Focus добива все по-стряскащи очертания – при достигане на 1,4 бара 2,5-литровият мотор изригва гигантските 440 нютонметра, чийто подем буквално спира дъха на обитателите на кокпита. Масивно изглеждащият Focus набира темпо, сякаш физическите закони не важат за него, а при всяко превключване от една предавка на друга гърленото боботене на петцилиндровата машина се редува с краткото покашляне на турбокомпресора. В този случай си имаме работа с истински побеснял викингски боец, който за щастие не заплашва с незабавно физическо унищожение всички свои противници, но пък си го връща тъпкано на своя собственик с направо плашещ разход на гориво. Всъщност именно неутолимата жажда за гориво е и причината Focus RS да не се класира първи в раздела за задвижване.
Професионалният спортен уред на Ford обра точките на екипа ни и с фантастичното си пътно поведение. Важно е да се спазва едно основно правило – колкото по-плавни са движенията ви и колкото по-премерени са реакциите ви, толкова по-добър ще бъде крайният разултат. Оттам нататък емоцията зад волана е неописуема – заклещен в безмилостната хватка на спортната седалка, пилотът трябва внимателно да дозира газта до границата на възможното сцепление и ловко да коригира посоката на движение, когато Focus самоволно реши да продължи по своя собствена траектория – задачата не е никак лесна за изпълнение, но все пак човек остава изумен как при наличието на 305 конски сили претоварването на кормилната уредба остава по-скоро умерено, а проникващите в нея вибрации са осезаеми, без обаче да създават проблем с овладяването на машината. Е, вярно е, че за да се постигнат подобни показатели, възможният ъгъл на отклонение на предните колела е останал съвсем малък, което води със себе си радиус на завиване, какъвто принципно познаваме от света на камионите. Нещата дотук са ясни – който търси екстремни преживявания, е на точния адрес при Focus RS, само че когато се търси по-широк баланс от качества, за модела остава петото място в класирането.
Япония срещу Франция
Mazda 3 MPS също се оказва крайно неповратлива, независимо от наличието на директно впръскване на горивото в цилиндрите борави с горивото щедро като истински американски Bigblock и има подчертано екстровертен вид. С това обаче се изчерпват приликите между японската машина и Focus, с който между другото тя дели обща платформа. 2,3-литровият двигател е снабден с турбокомпресор от старата школа – при подаване на газ първо следва солидна турбодупка, след което върху предните колела се стоварва неудържима мощ, която ги кара да поемат в произволна, най-често зигзагообразна посока. От Mazda донякъде компенсират посвоему чаровното, но наистина архаично представяне на своя модел с разточителна серийна екипировка и изгодна цена. Уви, това не успява да спаси модела от последното място в сравнението.
Освен това в теста има един още по-достъпен претендент и неговото име е Renault. За наша радост автомобилът не изглежда като Discount спортист нито отвън, нито отвътре. От Renault не са пестили мощността: модерният Twin-Scroll турбокомпресор работи със съвършена прецизност и се грижи за прекрасна динамика при всякакви обороти – от ниските режими до червената граница. При настъпване на оптимален момент за преминаване на по-висока предавка водачът бива информиран чрез присветващи стрелки на информационния дисплей, акомпанирани от писукащ звуков сигнал.
Върху съвършено равна настилка Mеgane демонстрира завидна стабилност и непоклатимо спокойствие, макар че обратната връзка от кормилната уредба е по-скоро оскъдна, което определено не приляга на фантастичните възможности на двигателя. Независимо от неумолимото действие на турбокомпресора под предния капак, неприятните сътресения във волана остават слаби. За съжаление с появата на неравности купето започва да губи своята увереност. В такива ситуации окачването на Mеgane почти не реагира и автомобилът проявява склонност към резки подскоци и загуба на сцепление с настилката. Така комфортът при дълги пътувания остава почти толкова ограничен, колкото при свръхтвърдия Ford. Благодарение на качества като богатото оборудване за безопасност, ниския разход на гориво и почти сензационно ниската си цена Renault успява да спечели още ценни точки и финишира на четвърта позиция.
Малък, но BMW
Когато става дума как трябва да се обгрижват пасажерите в един автомобил, удря часът на BMW 130i. Тук човек може да заеме приятно ниска позиция в спортно контурираните, но едновременно с това изключително удобни предни седалки, задните места също са годни за по-дълги дестинации. Със своето задно задвижване и всевъзможни възможности за индивидуализация като активно управление или благородни дървени апликации „единицата” внася полъх от горните класове в компактния сегмент. Освен това тя предлага единствения атмосферен двигател в теста – направен като по учебник трилитров редови шестак. Мелодичният звук, мълниеносните реакции при подаване на газ, неусетното набиране на обороти и практическата липса на вибрации са истински празник за сетивата. Това, че поради липсата на турбопълнене тягата от ниски обороти е малко по-слаба в сравнение с конкурентите, изглежда напълно простимо. Още повече, че въпреки емоционалния си нрав, атмосферната машина се оказва по-икономична от своите противници с турбо. BMW не успява да заеме първото място в раздела за задвижване само заради разорачоващо неточното превключване на предавките, което за нас беше изненада.
С техническата си концепция, залагаща на задно предаване и изтеглен назад двигател, на теория BMW има сериозно стратегическо предимство. В реалността обаче задната част на „единицата” показва прекалена нервност, като това нейно свойство се засилва по лоши пътища. На задния мост просто му липсва адекватно сцепление, а това води до специфични помпащи движения на задната част, които от своя страна карат тракшън контрола да редуцира иначе изобилната мощ на шестцилиндровия мотор. Дори и след намесата на електрониката, „опашката” на автомобила често остава неспокойна. Този път на баварците ще им се наложи да се задоволят с бронзовия медал в теста.
Средиземноморски нрав
Въпреки че като поддръжка излиза още по-скъп, Seat все пак съумява да отмъкне второто място от BMW; 19-цоловите му колела и кратките интервали за сервизна инспекция действително го дърпат назад в класирането, само че испанецът бавно и сигурно трупа точки по редица други параметри. Ако трябва да бъдем откровени докрай, самите ние не очаквахме толкова силно представяне от Cupra R, тъй като моделът си остава по-скоро екзотика в този клас. Също както Scirocco, Leоn използва платформата на Golf, само че в предходното му, пето издание. Със своя турбомотор южнякът демонстрира горещ темперамент и успява да оползотвори цялата си тяга, без това да се отрази негативно на водимостта.
Субективното усещане при Cupra R е за дори още по-добра динамика, отколкото отчита измервателната ни апаратура. Едва ли има амбициран пилот, който да не е очарован от това как двулитровата машина с огнен ентусиазъм изминава пътя от средните работни режими до червената скала на оборотомера. Освен това, без да парадира със суперспортна външност, Seat се оказва не по-малко динамичен на пътя от Ford – даже напротив: моделът превъзхожда своя противник от Кьолн по прецизността на управление, не показва признаци на безпокойство при рязка смяна на натоварването и остава абсолютно неутрален в ситуации, които дори отстрани изглеждат силно притеснителни. Освен всичко това Leоn непрекъснато предоставя на водача пълен отчет за това какво се случва между предните колела и пътя. Дали това е победителят в теста?
And the winner is...
Сега всички погледи са насочени към Scirocco. Още във версията си с 200 к.с. този автомобил обра овациите със своето невероятно динамично пътно поведение. Звучи обещаващо, само че нека не забравяме, че моделът започна това съревнование със сериозно изоставане в оценката на каросерията. Най-добрите спирачки в теста отново го доближават плътно до Seat, а в комфорта на возене дори го изпреварва – от VW единствени предлагат адаптивни амортисьори (срещу 945 евро) и безапелационно печелят в дисциплината за оценка на комфорта. Въпреки че и двата модела от концерна VW използват идентичен задвижващ агрегат, Scirocco се държи с една идея по-агресивно от Leоn.
По отношение на пътното поведение двата модела са абсолютно равностойни – всеки от тях съчетава изумителна за автомобил с предно предаване динамика с почти непоклатима стабилност, като е добре да се направи уговорката, че Seat прибавя порция усещане за драматизъм към съвършенството на VW. Предимството в удоволствието от карането при Leоn отново се изравнява от по-големия в сравнение с VW радиус на завиване.
Крайната победа се решава чак при оценката на икономическите параметри. Отначало по-достъпната Cupra R излиза напред и всъщност вероятно би спечелила, ако не беше по-неизгодната поддръжка. На финалната права Scirocco успява да вземе преднина и печели първото място. Трудна, но заслужена победа.
Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. VW Scirocco R - 479 точки
С изключително високото равнище на своето технологично съвършенство Scirocco печели първото място в теста, и то въпреки сравнително непрактичната си каросерия на спортно купе.
2. Seat Leon Cupra R - 475 точки
Leon е равностоен противник на своя близък роднина от концерна VW и пропилява шанса си за победа със съвсем малък брой дребни слабости като скъпата поддържка.
3. BMW 130i - 469 точки
Великолепният редови шестцилиндров двигател и безкомпромисно прецизната управляемост са достойни за пример, но нервността на задната част може да изиграе лоша шега на мнозина.
4. Renault Megane Coupe TCe 250 RS - 453 точки
Отлично балансираният спортист може да се похвали със забележителни способности и най-доброто съотношение цена - качества, но показва сериозни слабости в комфорта.
5. Ford Focus RS - 440 точки
Екстремистът в тестовата шестица се отличава с чудовищна тяга и атакува с ентусиазъм всеки следващ завой. Моделът обаче е твърде скъп и прекомерно лаком за всекидневна употреба.
6. Mazda 3 MPS 2.3 MZR DISI Turbo - 420 точки
Японският атлет спира по-зле от своите противници, в кормилната му уредба се усещат най-силни вибрации, а разходът му е най-високият в теста. Така MPS остава последен в класирането.
Технически данни
1. VW Scirocco R - 479 точки | 2. Seat Leon Cupra R - 475 точки | 3. BMW 130i - 469 точки | 4. Renault Megane Coupe TCe 250 RS - 453 точки | 5. Ford Focus RS - 440 точки | 6. Mazda 3 MPS 2.3 MZR DISI Turbo - 420 точки | |
---|---|---|---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
Мощност | 265 к.с. при 6000 об./мин | 265 к.с. при 6000 об./мин | 258 к.с. при 6600 об./мин | 250 к.с. при 5500 об./мин | 305 к.с. при 6500 об./мин | 260 к.с. при 5500 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- | --- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,4 сек | 6,5 сек | 6,1 сек | 6,2 сек | 6,4 сек | 6,6 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
37 м | 38 м | 37 м | 38 м | 38 м | 39 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 250 км/ч | 250 км/ч | 245 км/ч | 263 км/ч | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
12,3 л | 12,5 л | 11,8 л | 12,8 л | 13,7 л | 14,2 л |
Базова цена | 33 475 евро (за Германия) | 30 190 евро (за Германия) | 34 600 евро (за Германия) | 26 650 евро (за Германия) | 35 900 евро (за Германия) | 27 490 евро (за Германия) |
Анонимен
Да... пак vw...а кой постави най-добро време на Нюрбуркринг за автомобил с предно предаване......еми Рено Меган!....ееее....и какъв комфорт търсите в спортен автомобил да ви се чуди човек на глупостите?
Aнонимен
egati ov4arite halal da ti e tiq kof4ek
анонимен
Прочетох някъде, че тази година Рено с подразделенията си Нисан, Дачия и Лада щели продадат 7 млн. коли и да изместят Дженерал моторс от 3-то място.
анонимен
Нисан тоже!
анонимен
Да де ама Дачия пак са на Рено.
анонимен
ХА ХА ХА, само можем да вземаме пример от Румънците . Направиха НАРОДЕН автомобил за германци , а в този ред на мисли и пример от греманци да си купуваме стоки като съпоставим цена и качество. От 2 до 3 пъти по ниска цена на Дачия но като качество не отстъпва
анонимен
А да чуем почитателите на фолксваген какво ще кажат за следната статия "Германците предпочитат Dacia пред VW -A+ - 25 Юни 2010, 12:12 Румънският автомобилостроител Dacia се нарежда на второ място в класация, отчитаща степента на удовлетворение на притежателите на автомобили в Германия. В класацията, изготвена от компанията Джей Ди Пауър и германското списание "Ауто тест", Dacia е изпреварена само от Mercedes-Benz. Румънската марка е събрала общо 836 точки от 1000 възможни. Също толкова точки има и BMW. Третото място си поделят японските производители Mazda и Nissan с 831 точки. Проучването показва още, че лидерът по продажби сред германските марки VW има по-скоро недоволни клиенти. Марката е поставена на 10 място в класацията, а още по-назад се нарежда френската марка Renault, която заема 16-а позиция. Нещо фолксваген хич ама хич не го тачат в родината си , и стига сте хвалели тази марка щото вече никой не я харесва Viva OPEL
анонимен
Форда не може да завива, има най-малки спирачки, няма адаптивно окачване, не е с дирекно впръскване и пр. Французите нямат добра кормилна уредба и нечуствително окачване (точно обратното на бмв и спортните автомобили), както нямат някои играчки. Фолцвагените са скъпички, а екстрите също са солени.
анонимен
Това ако беше конкурс за красота разбирам! Ама не е. Трябва да гледаме техниката, напредъка и модернизацията. Ако хората си избираха колите само по външен вид без да се интересуват от другото немските и японските автомобили щяха да са в девета глуха.
анонимен
Аз бих избрал Реното,изглежда добре и отвън и отвътре,това,което прочетох за турбото ми звучи страхотно,цената също.Фокуса е най-напомпан и заслужава да е номер 1.Scirocco е добро,ама таблото му изглежда все едно е рисувано от дете.
анонимен
На американския пазар не се предлага нито Mazda нито BMW нито Ford , те само фолцвагени карат . фолцнация нищо че вече карат и KIA и Hunday
анонимен
Голф се продава дори в щатите. Кой друг от тези конкуренти се продава там? Отговор никой, форд предлагат различни автомобили за европейския и американския пазар. френските каруци не се предлагат (защо ли?). Ребит не е бетселър, но джета е.
анонимен
Ако четете редовно информацията тук, ще забележите (дори и днес) фолцваген увеличава продажбите веднъж беше някаде с около 30 процента , днес с 21%. За форд се споменава само инфо за това още ли не са фалирали или още кретат.
анонимен
Къде ги четете тези глупости за форд? Осветлете нас невежите хихихи
анонимен
момчета истината е 4е народната кола е най- продаваната кола за 2009 и продалжава да баде и в 2010 така че въпреки високите цени , потребителите са доволни , щом са най- продавани значи има защо , когато фактите говорят - всичко малчи -ХиХИХиХи време е да запазите тишина , народния автомобил вече не е най продавания
анонимен
Освен че моделът Fiesta е номер едно по продажби в Европа, компанията Ford е водеща по продажби за месец март – изпреварва по този показател Volkswagen с 1 818 бройки. Още един който е чел ама недочел . Много ясно си го пише , поне като ще се дървиш се подготви
анонимен
Абе ти не знаеш какво си писал, а? Първо правиш сравнения за коли в различни класове, после не било така. Прочети внимателно какво си написал. Форд не е с повече продажби (поне за Европа), а е доста назад.
анонимен
накой да е сравнявал фиеста с гоУфа никой , става дума за народния автомобил като цяло който бил най продаван нали , но в статията пише май нещо друго че ФОРД като цяло е с повече продажби за март 2010 от народния автомобил .
анонимен
Ами щом хората си пишат и сравняват Фиеста с ГоУфа, значи Фиестата се е качила в по-горен клас.)))
анонимен
именно за класа си голф традиционно е номер едно по продажби, опел е вечният втори, а форд е трети.
анонимен
не се визира само голф-а а като цяло продажбата на народната кола така поне пише в по-по-по-по-по горния пост
анонимен
Няма място за сравнение. VW е една качествена високо технологична кола а Fordleto винаги е било догонващо и компромисен вариант. VW винаги е бил номер едно и ще си остане такъв, пилците се броят на есен. ''американският автомобилен производител оставя назад по ниво на продажби от началото на годината ''
анонимен
Само дето Golf и Fiesta не са в един клас :-)
анонимен
ха какво стана с най-продаваната народна кола , май нещо не им е била вярна информацията , друг път да четат преди да пишат
анонимен
Виж кой какво е увеличил и спри да пишеш , Ford Fiesta - №1 по продажби в Европа Изпреварва конкурента си Volswagen Golf 21.04.2010 Новият Ford Fiesta се превърна в най-продавания автомобил в Европа, като според информация на JATO Dynamics той оставя след себе си на второ място Volkswagen Golf и го надминава не само по отношение на нива на продажби за месец март, но и по стойност на годишни продажби. През месец март са закупени 68 630 коли с марка Fiesta, което представлява увеличение на продажбите му с 25.8% спрямо същия момент през миналата година. Съответно това е с 11 785 бройки повече от продадените представители на VW Golf. През първото тримесечие на тази година (от януари до март) в Европа са закупени 140 496 коли Ford Fiesta (ръст с 21.7% спрямо миналогодишната им стойност) и 135 048 представителя на модела Volkswagen Golf (увеличение с 10.4%). Не само Fiesta и Golf, а малките модели като цяло са най-продавани в Европа през първото тримесечие на 2010 година. Сред 10-те най-продавани коли на Стария континент са новият Opel/ Vauxhall Astra (с 42.9 % по-високи продажби през месец март), като до голяма степен този успех се дължи на факта, че автомобилът е трети по интерес на клиентите във Великобритания (там са закупени със 79.9% повече бройки от модела). Освен че моделът Fiesta е номер едно по продажби в Европа, компанията Ford е водеща по продажби за месец март – изпреварва по този показател Volkswagen с 1 818 бройки. Същевременно американският автомобилен производител оставя назад по ниво на продажби от началото на годината конкурентният модел Q1 , тъй като от Fiesta са продадени 372 205 повече бройки (или със 7.8 % повече). Що се отнася до тенденциите в продажбите на коли в Германия като цяло, при тях се наблюдава спад през месец март с 26,6 % , а през първото тримесечие – с 22,8 %. Същевременно на останалите европейски пазари бройката на закупените автомобили както за месец март, така и от началото на годината досега се е увеличила в сравнение с нивото им през миналата година.
анонимен
затова няма смисал да си опитвате да оборвате фактите , няма да промените нищо , в кризата много марки спряха заводи народната кола увеличи продажбите си , мисля че това е достатачно
анонимен
момчета истината е 4е народната кола е най- продаваната кола за 2009 и продалжава да баде и в 2010 така че въпреки високите цени , потребителите са доволни , щом са най- продавани значи има защо , когато фактите говорят - всичко малчи . за френските коли ще кажа само едно в американския пазар никога няма да видите френски автомобил , помислете защо ги няма на най- големия автомобилен пазар , защото не достатачно добри за там
анонимен
kato se drznish, ima mnogo riba v moreto. qsh druga
анонимен
Никой не оплюва VW, нито твърди, че Sirocco е по-лош автомобил от останалите, убеден съм, че не е така. Просто начина, по който се е формулиран теста дразни.
анонимен
Манипулация е този тест много ясно. То каквото и да тестват не немско не е добро.
анонимен
щом казват хората значи е така
анонимен
veche nqkoi po gore se osamni
krasio00o
Съгласен съм с колегата boro.По голямата част от коментарите в тази статия оплюват фв ,а в същото време анкетата показва обратното.Сега сигорно някой ще каже,че редакторите манипулират анкетата :).
boro
Ами с една проста регистрацийка, така. Горе ляво от вход. Нищо чудно не виждам в това :-)
анонимен
преди време и в ауто билд имаше странен продьлжителен тест до 200000км,между бензинов голф 1.4 и забележете дизелова астра 1.9. поне сходни двигатели да бяха избрали.за мен всяка марка има сполучливи и не сполучливи модели и двигатели.а вьпроса за спонсорството и рекламата е оделен.спецялно за надеждност в тестовете на адак е истината, на практика доказана.а за баланс и удоволствие от шофиране при масовите возила,никой купен редактор и журналист не може да ме убеди че има по добро от бмв.
анонимен
Чудно как все успяваш да напишеш ник а другите все анонимни ?!?!?
анонимен
И анкетата е манипулация;)
boro
Чудно защо в анкетата 31% казват, че ще си купят Scirocco, а не Ford Focus RS, а в тези коментари всички обясняват как тестът е нагласен и автомобилите на VW за нищо не стават. И вземете да се регистрирате накрая, а не да пишете като мишки под името анонимен!
анонимен
Напълно подкрепям двата по-горни постове .Точно така изглеждат нещата.
анонимен
"Казваме това, защото в настоящото сравнение значение имат не само възможностите на автомобилите при каране с газ до дупка, но и тяхното представяне като смислен избор за всекидневна употреба. Така да се каже, търсим нещо, което на теория (а и на практика) обикновено не съществува - някакъв вид еквивалент на мил и внимателен господин с широки рамене и приятни черти, който да се грижи за двете деца в семейството, докарвайки едновременно с това завидни финансови приходи на домакинството. Тъй като при автомобилите намирането на идеалния баланс все пак изглежда доста по-постижимо, отколкото при хората, смятаме идеята си за резонна." Теста си е манипулативен и горният цитат го показва ясно, тези автомобили не е редно да се тества "тяхното представяне като смислен избор за всекидневна употреба". При така формулирана цел на "теста" е ясно, че резултатът ще е такъв, какъвто са поискали от списанието (или поръчителите на "теста"). Ами да бяха включили и офф-роуд възможностите на "тестваните" автомобили и представянето при теглене на ремарке пълно с 12 чувала цимент и 12кв. м теракот!:)))
анонимен
Истината е в това че докато другите автомобилостроители отделят огромен финансов ресурс за развитие и за участие в моторния спорт с цел реклама ,то VW са си купили самата \'реклама\'. Какво имам предвид!? Щедрото спонсорство на основните немски специализирани медии! ... Които са пльзнали мащабно по целия европеѝски пазар! ... Финансовата им зависимост от концерна маѝка ги отдалечава от каквато и да било журналистика.По нищо не се различават от една наѝ обикновенна рекламна брошурка.
анонимен
Много интересни хора има, недоволствате от тестовете, а пък ги четете (може и това да не правите)!? Като разбирате повече защо изобщо си губите времето тук? Защо четете амс, щом "прекаляват"? Като не харесвате шкембе чорба, не я яжте:).
анонимен
от тия подбутвания на wv grup ми е писнало.каквото и да произведе кункоренцеята wv е по добро .тия редактори вече прекаляват.
анонимен
до админ - всеки може да си нагласи тест затова няма как да си сигурен на 100% че е отговаря на реалноста, а и след изказването на Рон Денис за Бугати Вейрон - "Денис също така коментира и сравнението, което преди време беше направено между Вейрон и предишния супер-автомобил на компанията му - Макларън Ф1 в предаването Топ Гиър. Според неговите думи, екипът на предаването е направил няколко предварителни опита, в които обаче Макларънът е излизал като победител и затова те не са били излъчени. Накрая пилотът на Бугатито е успял да потегли без съединителя да прибуксува и това е единствената причина то да победи вече близо 20-годишния Макларън." Вярно е че все пак са думи на Рон Денис и не трябва да му се вярва много но засега няма опревержение нито от Bugati нито от Top Gear
анонимен
И накрая редактора се намесва и...."трудна ,но заслужена победа"!!! Даже на Сеата , който всъщност е същия, но далеч по-облагароден, не пускат гювеч. Май пазим работните места в Германия ?!
анонимен
Добре бе комик, стига с тия тунинговани фокуси... :)
анонимен
Абе смешници. Вижте какво време дава Фокус на Нюрбургринг! Предно предаване и 7.59 минути! Къде ви е Голфа, къде е Реното, да не говорим за смешния СЕАТ! http://www.youtube.com/watch?v=fQi0y6pPR_M&feature=player_embedded
анонимен
Веднага ти казвам :-) Когато конкуренцията направи нещо по-добро!
анонимен
чудно ми е дали някога ще прочета статия за сравнителен тест в който народната кола няма да е на първо място
admin
Относно горния коментар. Официалнните данни са едно, тези, замерени с апаратурата на ams, са друго. Обикновено най-съществени са разликите при разхода на гориво, тъй като процедурите по измерване са съвсем различни. Тук е посочен средният разход в теста, докато в официалните данни се маркира разходът по евростандарта ЕСЕ.
анонимен
Отките разликите: 5. Ford Focus RS - 440 точки Мощност 305 к.с. при 6500 об./мин Ускорение 0 – 100 км/ч 6,4 сек Максимална скорост 263 км/ч Среден разход на гориво в теста 13,7 л Спирачен път от 100 км/ч 38 м и 2.5-литровият редови петцилиндров двигател с турбо генерира мощност от 300 к.с. при 6500 об/мин. Максималният въртящ момент от 440 Нм пък е на разположение между 2300 и 4500 об/мин. Ускорението до 100 км/ч отнема само 5.9 секунди, а максималната скорост възлиза на 263 км/ч. Цените в Европа ще започват от 39 000 евро. И въпреки силното си представяне на пътя, моделът е относително ефективен – със 7 л/100 км в извънградски условия и 13.4 л/100 км в градски. В резултат на това комбинираният разход на гориво е около 9.5 л/100 км. Емисиите на СО2 пък възлизат на 225 г/км. Масата на модела е относително ниска – 1467 кг.
анонимен
Много хубава статия. Харесва ми как мога да придобия представа за сходни автомобили от 1 клас. Някой ден може и да карам 1 от тях. Браво за публикацията.
анонимен
Samo edno ne6to 6te kaja-pove4e ot 220 ps na prednite kolela e bezsmisleno.
boro
Карал съм три от автомобилите - Мегана, РС и Сирокото и то точно в тези изпълнения и категорично мога да кажа, че тази статия отразява по отличен начин характеристиките им. Сироко е най-балансираният от всички автомобили, прецизен отвсякъде, Мегана има най-твърдо и най-добре настроено окачване за писта или пътища с равна настилка, а Фокусът може да се похвали само с мощност - нито завива, нито спира.
анонимен
Това е една от най-смешните статии които съм чел. Значи да разбираме за VW - по-бавен, по-лоши спирачки, не функционален, скъп и накрая печели теста. хахахахаха СМЕШНИЦИ