Новото гориво се произвежда в експериментален завод в Дрезден
Компанията Audi и нейните индустриални партньори SunFire и Climeworks направиха т важна стъпка към освобождението на промишлеността от нефтената зависимост. Както и да я намали. Новото гориво, наречено e-diesel, се произвежда в експериментален завод в Дрезден. Предприятието е построено и тествано още през миналата есен, а сега след отстраняване на допуснатите слабости и допълнителни изпитания е пуснато в експлоатация.
Вода, въглероден диоксид и електроенергия са изходните компоненти на синтетичното гориво e-diesel.
На церемонията на 21 април федералният министър на образованието и науката на Германия - д-р Йоанна Ванка, зареди служебния си седан A8 3.0 TDI с първите пет литра изкуствено дизелово гориво.
Основните етапи на процеса на получаване на e-diesel: разлагане на вода и синтез на смес от въглеводороди с дълги молекулни вериги, след което се получава гориво за двигатели.
Според Audi горивото, направено от „електричество и въздух”, е следващата логична стъпка в развитието в тази посока, след като вече се произвежда и синтетичен метан. Както обясни Райнер Манголд, шеф по развитието на екологични проекти в Audi AG, тестваната технология проправя пътя за други варианти на гориво, получено от прости съставки чрез поредица от реакции и, разбира се, без да има загуба на електроенергия. Ползите могат да бъдат използвани и в други индустриални отрасли, а не само в транспорта.
Проектът е базиран върху технология, разработена от Sunfire, и стартира през 2012 година. През следващите месеци партньорите възнамеряват да произвеждат повече от 3000 литра изкуствено гориво . Впоследствие предприятието може да увеличи капацитета си или производството да бъде репродуцирано на други места. В края на краищата, този метод може да бъде по-изгоден в сравнение с другите горива, добивани до момента.