В Европа цените на новия автомобил ще започнат от 145 200 евро
Audi A8 крачи с бързи стъпки към промяна на модела. За ознаменуване края на настоящата серия Audi добави към S8 едно Plus, което освен допълнителна мощност означава и по-голяма максимална скорост.
Когато Audi обозначи модел с Plus, това значи, че и под предния капак също има промяна. Така е и при новия Audi S8 Plus. За да се разграничи Plus от нормалния S8, четирилитровият битурбо V8 с 520 к.с. и 650 Нм е увеличил мощността си на 605 к.с. и съответно 700 Нм въртящ момент. Посредством Overboost въртящият момент би могъл да достигне дори до 750 Нм. Увеличението на мощността се постига чрез модифицирана система за управление на двигателя, променени вентили на ауспуха, както и новоконфигуриран турбокомпресор. По този начин осемцилиндровият двигател генерира най-голямата достигана досега мощност.
Audi S8 Plus може да вдига 305 км/ч
С мощен двигател под капака Audi S8 Plus достига 100 км/ч само за 3,8 секунди. На нормалния S8 ще са необходими 4,1 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/час. Plus обаче не би бил Plus, ако Audi не би предоставил свобода на избор. Висококласният луксозен седан ще може да лети по-бързо с 305 км/ч, разбира се, срещу допълнително заплащане. Лимитът от 305 км/ч е част от динамичния пакет, който в Германия е част от стандартното оборудване. В допълнение към подсилените с карбон керамични спирачки и боядисаните в антрацитно сиво спирачни апарати, седанът разполага със звуково модифицирана спортна система за отработените газове.
Куплирането става посредством осемстепенна автоматична трансмисия, Quattro задвижващият агрегат има интегриран спортен диференциал. Audi S8 Plus има новоконфигуриран волан и въздушно окачване. Разработени специално за Plus са 21 цоловите алуминиеви джанти, обути във валяци с размери 275/35.
Повишението на цената на Plus възлиза над 28 000 евро
За да може моделът да бъде възприет и визуално като Plus модел, Audi S8 Plus се отличава със спойлер на капака на багажника. Облицовките на страничните въздухозаборници и предната престилка са изработени от карбон. Корпусите на външните огледала са в черно или карбон, радиаторната решетка и двойните спици са в блестящо черно, решетъчна структура на страничните отвори за въздух са в матово черно.
Украсителните лайсни на страничните и на задните прозорци проблясват в черно, затъмнените стопове и дифузорът блестят в черно с карбонови елементи. Двойната изпускателна система завършва с два овални накрайника в черен гланц, разположени отляво и отдясно. Който желае, би могъл да си поръча Plus с визия на S8.
Класическият интериор в черно е освежен от червени украсителни шевове и червени елементи в апликацията. Audi S8 Plus може да се заяви само със стандартно междуосие през ноември на цени, започващи от 145 200 евро. Пакетът Plus към стандартното S8 изисква надценка от 28 300 евро допълнително.
Основният конкурент на новия модел е седанът Mercedes S 65 AMG, оборудван с турбо V12 двигател, чиято мощност е 630 конски сили и 1000 Нм въртящ момент. Ускорението от нула до 100 км/ч е за около 4 секунди при максимална скорост от 250 километра в час.
Друг съперник на S8 plus подготвя и BMW. Това ще бъде „гореща” модификация на новото поколение флагмански седан Серия 7. Продажбите на автомобила ще започнат през 2016 г.. Според предварителна информация цената на автомобили в Европа ще бъде около 140 000 евро. Моделът ще получи спортна предна броня с големи въздухозаборници. Освен това автомобилът ще бъде оборудван с уголемени странични прагове, четири накрайника на изпускателната система, нови джанти и по-ниско спортно окачване. Новият модел ще бъде окомплектован с 4,4-литров бензинов двигател V8. Мощността му превишава 600 конски сили.