Нови инвестиции в размер на 11,3 трилиона вона ( 10,2 млрд. долара)
Корпорацията Kia Motors публикува "пътна карта" за развитието на екологично чистите си автомобили. С реализацията на този план марката очаква до 2020 г. да заеме лидерска позиция на световния пазар в борбата за намаляване на вредните емисии. Компанията майка Hyundai е осигурила на KIA нови инвестиции в размер на 11,3 трилиона вона ( 10,2 млрд. долара). Тези средства ще бъдат използвани за изграждане на производствени мощности, създаване на 7300 нови работни места, разработване на екологично чисти двигатели и създаване на седем нови "зелени" модела - хибриди, електромобили, водородни автомобили и автономни превозни средства.
Така изглежда днес "зелената" гама на KIA (на общата снимка). От ляво на дясно: SUV с предполагаемо име Niro, хибридният Optima, седанът Cadenza(?), Soul. След пет години екологичните модели на марката ще станат единадесет на брой.
Технологиите за автономно шофиране корейските инженери усъвършенстват на основата на електрическия хечбек Kia Soul EV, който следва примера на концепта Kia Trail'ster e-AWD.
Флагманският седан Kia Optima наскоро получи хибридна версия, която в момента се предлага само в Южна Корея. Независимо от това през първата половина на 2016 г. този хибрид (HEV) ще се появи и в другите страни. През втората половина на 2016 ще бъде даден глобалният старт на хибридния плъгин (Optima PHEV) с литиево-полимерна батерия с голям капацитет, електрически мотор и шестстепенна автоматична трансмисия. След Optima ще дебютира бензино-електрическият кросоувър Kia Niro, определен като HUV (Hybrid Utility Vehicle). Той също ще се зарежда от битовата електрическа мрежа , а вредните емисии на СО2 ще бъдат сведени до 90 г/км.
Известно е, че субкомпактният модел Niro, който бе издебнат по време на пътни тестове преди седмица, ще бъде изключително хибриден и се очаква да се появи на световния пазар през пролетта на 2016.
Що се отнася до водородните горивни клетки, изследвания в тази област KIA провежда от 1998 г. насам. Може би си спомняте експерименталния SUV Kia Borrego FCEV. Сега южнокорейският производител вече има 300 фирми-партньори. През 2020 г. компанията предвижда да продава годишно около 1000 автомобила FCEV, а сега разработва следващото поколение горивни клетки. Очаква се новите автомобили, задвижвани с водород, да работят без презареждане на 800 км.
Но за постигане на напълно автономно шофиране KIA е все още далеч – крайната цел е 2030 г. Въпреки това компанията от доста време провежда тестове на своя система за автономно управление. Корейците наричат тази система ADAS (Advanced Driver Assistance System).
Хибридният хечбек Hyundai последно бе засечен от папараци миналото лято на тестове в Съединените щати. Още тогава автомобилът беше със собствена каросерия.
Вестник The Herald Корея съобщи, че от януари Hyundai ще произвежда електрически автомобили и хибриди под отделна марка AE. Абревиатурата може да бъде разшифрована двояко: Advanced Experimental и Alternative Energy. Първоначално ще се появи автомобила, сега известен като Ioniq, конкурент на Prius. Hyundai AE с пет врати, четирицилиндров бензинов двигател 1,6 Cappa и електромотор ще консумира 4,7 л/100 км.