До 2017 г. трябва да стане втора по големина търговска марка в Европа
Френският автомобилен гигант Renault, включително неговото бюджетно подразделение Dacia, възнамерява в следващите три години да стане втората най-голяма марка в Европа, с което ще изпревари другия френски концерн PSA.
Това съобщи директорът на концерна, отговарящ за европейските пазари Стефан Мюлер в интервю за списание auto motor und sport. „ Благодарение успеха на Dacia през 2013 ние стъпихме толкова силно на eвропейския пазар, както никой друг автомобилен производител и това продължава и през 2014”, заяви Мюлер.
В момента Renault е на 3-то място в класацията
По данни на браншовата асоциация ACEA Renault и Dacia са продали в Европа до края на октомври 1 040 000 автомобила, 147 000 по-малко от конкурента PSA. Renault е увеличил пазарния си дял на 9,4% и е с (25,4%) зад концерна VW и (10,8%) PSA което го класира на 3-то място. „До 2017с нашите леки и лекотоварни автомобили Renault искаме да станем втора по значимост марка в Европа", заяви Мюлер.
Поради нарастващите продажби в Европа Мюлер се надява и капацитетът на заводите Renault да се увеличи. „Целта е до 2017 г. нашите заводи да преминат на двусменен режим на работа със 100% натоварване”.